اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
عضو شورای اسلامی شهر اهواز:
نمایندگان شورای شهر در سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز سالانه 80 تا 100 میلیون ریال پاداش می گیرند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: نمایندگان شورای شهر در سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز سالانه 80 تا 100 میلیون ریال پاداش می گیرند.

نمایندگان شورای اسلامی شهر اهواز در سازمان های وابسته به شهرداری در یکصد و دهمین جلسه علنی این شورا انتخاب شدند.

حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست در پاسخ به اینکه آیا اعضای شورای اسلامی شهر برای حضور در جلسات سازمان های تابعه شهرداری حق الزحمه دریافت می کنند، اظهار کرد: نمایندگان حاضر در شورای این سازمان ها سالی دو بار و در هر نوبت 40 تا 50 میلیون ریال به عنوان پاداش دریافت می کنند.

وی همچنین نسبت به برداشت مطالبات آموزش و پرورش خوزستان از حساب شهرداری اهواز اظهار کرد: گفته می شود که این پول به دستور استاندار از حساب شهرداری اهواز برداشته شده است.

حیدری تصریح کرد: انتظار می رود استاندار خوزستان به همان میزان که از حقوق آموزش و پرورش حمایت می کند، در مقام دفاع از حقوق شهرداری اهواز نیز برآید و شرکت هایی چون نفت و فولاد را ملزم به پرداخت عوارض و حقوق شهرداری اهواز کند تا این نهاد بتواند تعهدات و طرح های خود را عملیاتی کند.

عاشور سواری پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در گفت وگو با ایرنا درباره پرداختی سازمان ها زیرمجموعه شهرداری اهواز به اعضای شورای شهر اظهار کرد: این روال در تمام 14 سازمان زیرمجموعه شهرداری وجود ندارد و فقط پنج سازمان هستند که سالی یک نوبت به اعضای شورای این سازمان ها پاداش پرداخت می کنند.

وی افزود: سازمان زیباسازی، سازمان بهسازی و نوسازی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان اتوبوسرانی و سازمان پارک ها به اعضای شورای سازمان ها پاداش می دهند.

*پرداخت 45 میلیارد ریال به آموزش و پرورش

معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار اهواز نیز در این جلسه گفت: بر اساس رای دیوان محاسبات بدهی شهرداری اهواز به سازمان آموزش و پرورش خوزستان 110 میلیارد ریال برآورد شده است.
ابراهیم نوشادی افزود: از این مبلغ 30 میلیارد ریال که مربوط به مطالبات شهرداری اهواز از اداره کل مالیاتی بوده مستقیما برداشت و به حساب آموزش و پرورش رفته است.
به گفته وی، پیش از این و در دوره چهارم شورای شهر 15 میلیارد ریال به آموزش و پرورش پرداخت شده است.

نوشادی همچنین درجه شهرداری اهواز را 11 عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت در سال 53 شهرهای آبادان و اهواز درجه 11 داده شده است.

وی اظهار کرد: این رتبه در شان کلان شهر اهواز نیست و برای ارتقا به درجه 12 در حال تلاش هستیم که در این راستا ارائه تفریغ بودجه در موعد مقرر تاثیرگذار است.

اسکندر زنگنه عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه نسبت به برداشت خودسرانه از حساب شهرداری انتقاد کرد و گفت: روند قانونی برداشت مطالبات از حساب شهرداری اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه بدهی شهرداری به آموزش و پرورش بابت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهری 200 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این بدهی مربوط به سال های گذشته است و شورای چهارم نباید پاسخگوی تمام این بدهی باشد.

زنگنه تصریح کرد: این بدهی باید در زمان انحلال شورای سوم شهر اهواز و دو سال جانشینی استاندار خوزستان تسویه می شد تا به شورای چهارم تحمیل نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار