شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۸۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴
در حاشیه صدور یک بخشنامه:
شهرداری اهواز اراده کرده است روند بدون قاعده ای که در سالیان گذشته در زمینه اضافه کاری های پرسنل شهرداری وجود داشت را اصلاح و در مسیر بهینه سازی فعالیت کارکنان گام بردارد.
متاسفانه برخی ها، صرفا بدنبال بهانه گیری و ایجاد شانتاژ علیه مدیریت شهری هستند و از این رو هر اقدام و لو مثبتی را مورد هجمه قرار داده و زیر سوال می برند.

اخیراً معاون اداری مالی شهرداری اهواز در بخشنامه ای بر ضرورت نظام مند نمودن پرداخت اضافه کاری ها در مجموعه شهرداری اهواز تاکید کرده است. برخی افراد که هر رویداد و اقدامی را دستاویزی برای تخریب وجهه مدیریت شهرداری اهواز قرار می دهند نیز همزمان شروع به فضاسازی در خصوص این موضوع که یک مساله داخلی در مجموعه شهرداری اهواز است نموده اند.

این در حالی است که شهردار اهواز از ابتدای ورود به شهرداری بر ضرورت قاعده مند نمودن نظام تنبیه و پاداش در شهرداری اهواز تاکید نموده و با پیشنهاد فرمولی بر اساس تخصص، تجربه و عملکرد کارکنان و مدیران گام مهمی در این زمینه برداشت. از طرفی سیدخلف موسوی از همان ابتدا کاهش نیروی انسانی مازاد را بدون آنکه هزینه اجتماعی در بر داشته باشد و با درخواست داوطلبانه نیروهای شاغل در بخش مشاغل سخت و زیان آور اجرا نمود.

اینک نیز شهرداری اهواز اراده کرده است روند بدون قاعده ای که در سالیان گذشته در زمینه اضافه کاری های پرسنل شهرداری وجود داشت را اصلاح و در مسیر بهینه سازی فعالیت کارکنان گام بردارد. معنای این اقدام نه کاهش و حذف اضافه کاریها بلکه، برقراری عدالت در پرداختها و بالابردن بازدهی در بدنه شهرداری است.

بسیاری از پرسنل شهرداری که بدلیل بالا بودن حجم و یا اهمیت کاری که بدان شاغل هستند تا ساعتها پس از پایان تایم اداری بر سر کار حاضرند با این وجود روند گذشته بگونه ای بود که هیچ تفاوتی در پرداخت اضافه کاریها بین این دسته از پرسنل و سایر کارکنانی که صرفا در تایم اداری مشغول بکارند وجود نداشت و این احساس تبعیض باعث نارضایتی ها و در نتیجه کاهش بازدهی بدنه شهرداری می شد. از طرف دیگر بدلیل ثابت بودن اضافه کاری پرسنل، عملا دست مدیران شهرداری در مدیریت زیرمجموعه هایشان بسته بود و با بخشنامه جدید، آنان مختار خواهند بود آن دسته از پرسنل که زمان بیشتری را مشغول کار هستند از مزایای اضافه کاری بهره مند نمایند.

نکته مهمتر این است که متاسفانه برخی ها، صرفا بدنبال بهانه گیری و ایجاد شانتاژ علیه مدیریت شهری هستند و از این رو هر اقدام و لو مثبتی را مورد هجمه قرار داده و زیر سوال می برند. واقعیت این است که چنین برخوردهایی بدور از انصاف و اخلاق رسانه ای است و رسانه ها می بایست مشوق هر اقدامی باشند که ضمن بهینه سازی سیستم های مدیریتی، از ایجاد تبعیض های ناروا میان پرسنل جلوگیری کند.

متاسفانه باید گفت برخی افراد و جریانات خاص با ایجاد فضاسازی و به هر بهانه ای سعی دارند اقدامات نظام مندی که برای ارتقای کارآمدی در شهرداری و کاهش هزینه های غیرضروری در دوره سیدخلف موسوی انجام می شود، را زیر سوال ببرند. چنین اقداماتی هیچ تناسبی با نقد سازنده ندارد و بیشتر به بهانه گیری و تخریب عامدانه نسبت دارد.

در شرایطی که بدلیل رکود اقتصادی و شرایط و مشکلاتی که در زمینه ساخت و سازها و … وجود دارد شهرداری اهواز در دو سال گذشته اقدامات مثمرثمر و بزرگی را انجام داده و برای اولین بار شاهدیم بصورت همزمان چندین پروژه عمرانی بزرگ همانند زیرگذرها و روگذرها در حال انجام و یا در آستانه بهره برداری قرار دارد. بر همین اساس اینکه عده ای بدون توجه به اقدامات مثبت و سازنده ای که در حال انجام است بصورت شبانه روزی مطالب منفی را منتشر می کنند.

بی تردید اصحاب رسانه خوب می دانند که نسبت نقدهای سازنده ای که در پی اصلاح و بهبود امور است با مطالبی که از روی حب و بغض است چیست و شهروندان اهوازی، خود به بهترین شکل قضاوت خواهند کرد.

مهدی غلامی- هوزنیوز
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
comment
comment
علی یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
comment
0
0
comment سلام ، آقای غلامی انصافا خودت حرفهای که زدی باور داری فکر نکنم
comment
پرسنل شهرداری اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment اقای نویسنده محترم جنابعالی از سیستم شهرداری یا بی خبر هستید یا خود را به کوچه دیگر زدید چرا که پاداش کلان و هزینه های گزاف اقایان مدیران و سایر اقایان دیگر ... را درنظر نمی گیرند ....د بعد مانور به روی اضافه کاری پرسنلی که بعد از 20سال کار با حقوق پایین این سیستم شهرداری به دلیل ....مشکلات را بردوش عده ای که واقعا با صداقت و کارامد کار می کنند این نمی تواند راه حل اساسی و اخرین را برای مشکل یک مدیریت باشد بلکه باید در مدیریت های خود بازنگری نمی نماید که چرا سیستم به این سوی منفی گرایش پیدا کرده است .
comment
کارمند شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment شوشان همه می دانند شما حامی سید خلف هستید .... کاهش هزینه های شهرداری فقط حقوق پرسنل نیست دریافتی های آنچنانی مدیران آن هم است شهرداری اگر می خواهد هزینه هایش را کاهش دهد می تواند از ریخت و پاش های آنچنانی و کمک های غیر ضروری که شهرداری را یک موسسه خیریه و یک بانک قرض الپسنده برای... و ... شده است . چرا واقعیات را درج نمی کنید یکسری به مجموعه شهرداری بزنید و از پرسنل گزارش تهیه کنید متوجه می شوید در شهرداری چه خبر است پاداش های میلیونی ....که از پاداش های .... هم بیشتر است چرا مشمول این بخشنامه نمی شود. شوشان همین کار ... باعث شیوع یک جریان رشوه بگیری و زدوبند های آنچنانی می شود.... .
comment
مهدی غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
comment
1
1
comment 1-قطعا هر دست ودست نویسی بهایی دارد که این قابل درک است.انسان برای بقا به بعضی چیزها نیاز دارد...امابه چه قیمتی.؟با ضایع کردن حقوق دیگران...
نگارنده مقاله فوق یا بدون تحقیق و اطلاع این مطلب را نوشته که در این صورت هدفی غیر از وظیفه را دنبال میکند...یاپس از اطلاع از وضعیت حقوق پرسنل شهرداری این مطلب را نوشته است که دراین صورت دیگر جای تاسف دارد زیرانظر به اینکه نزدیک به 90 درصد پرسنل شهرداری قراردادی تابع قانون کار میباشند این یعنی حقوق زیر یک میلیون تومان لذا نظر به اینکه با هزینه های بالای زندگی در کلانشهر این حقوق برای یک زندگی دو نفره هم کفایت نمیکند لذا این اضافه کار به عنوان کمک خرجی برای پرسنل کارمند شهرداری میباشدکه بتوانند در برابر خانواده خود شرمنده نشوند.از سویی نگارنده برای برخی پرسنل نگران شده که حقشان ضایع می شود...کدام پرسنل؟منظورتان مدیران شهرداری است...یا لطفا شما نگران کسی نباشید هر کارمند شهرداری میتوتند از حق خود دفاع کند شما حق کارگران را از بین نبرید کافی ست...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
0
0
comment آقای نویسنده مطلب لطفا درباره حقوق مدیران هم چیزی بنویسید تا حق مطلب اداشود
comment
طبق معمول ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
0
1
comment باسلام نمیدانیم واقعا سایت شما از اینهمه طرفداری از شهرداری چه خطی را دنبال میکند کاش نگارنده مطلب فوق می امد یکبار هم که میشد مصوبات شورا را که از سوی شهردار فرستاده میشد را واکاوی میکرد و میدید در هر جلسه تعدادی مصوبات است که کمک به اشخاص و حتی نهاد و حتی ساختن حسینه ها بوده است یا درخصوص کاهش پرسنل . اره بازنشسته کردن بوده اما از انطرف استخدام نورچشمها که هیچ وقت پایانی نداشته یا تغییر مدیران که خود هزینه بر است. میدنید چرا ؟ چون مدیران تازه تفکرات نو خود را درزمینه تغییر دکوراسیون دفتر و اداره خود بخرج میدند یا به نوعی نویسنده مطلب میداند شهرداری اهواز د. خصوص خدمات رفاهی رتبه اخر را دربین کلانشهرها دارد باشگاه استخر فروشگاه خوابگاه و. هیچگونه خدمات رفاهی ندارد یعنی پرسنل باید با این حقوق تمام زندگی خود را بچرخاند درخاتمه امید است شوشان رویکرد خود را در قبال شهردار اهواز تغییر ومنصفانه کند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
0
0
comment آقای غلامی کدام نظاممند واقعا برای شما متاسفم
comment
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
comment
0
0
comment ایا از سیستم اضافه کاری های ۲۷۰ساعت بعضی از مدیران بی خبرید؟پاداش های میلیونی به عنوان حق مشاوره بعضی مدیران حق خودرو ٬حق تلفن بی خبرید؟مساعدت های بلاعوض بی خبرید؟
comment
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment لطفا سری به کشتارگاه اهواز بزنید با وجود اینکه 4ماه از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی گذشته ولی همچنان مدیر دولتی این مجموعه و برخی از نورچشمی های ایشان دل از کشتارگاه نمیکنند میدانید چرا؟ چون فقط 3 ساعت سر کار حاضر میشوند و 180 ساعت نیز اضافه کار دریافت میکنند مدیریت اداری مالی لطفا پیگیری کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار