شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
استاندار خوزستان عنوان کرد:
شوشان: استاندار خوزستان گفت: با توجه به جلسات مکرر و حساسیت ها و فرصت های موجود دور نمای شهرک های کشاورزی پیوست به منطقه آزاد اروند است.
شوشان: استاندار خوزستان گفت: با توجه به جلسات مکرر و حساسیت ها و فرصت های موجود دور نمای شهرک های کشاورزی پیوست به منطقه آزاد اروند است.

به گزارش خبرنگار شو شان، عبدالحسین مقتدایی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شهرک های کشاورزی و کشت پاییزه در سالن جلسات استانداری خوزستان گفت: با توجه به جلسات مکرر و حساسیت ها و فرصت های موجود دور نمای شهرک های کشاورزی پیوست به منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: اگر قرار اشتغال جدیدی ایجاد شود و اتفاق توسعه ای در صنعت و کشاورزی رخ دهد اتفاق افتد باید تمرکز در نقاطی صورت گیرد که کار مهندسی و توسعه ای در آن انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اساسا دنبال این هستیم که رفتارهای مناطق آزاد که در یک بخش تفریحی و واردات است اصلاح شود و رویکرد آن دقیقا صادراتی باشد.

مقتدایی با بیان این که باید برنامه ریزی و پراکندگی در مرزهای هوایی و زمینی استان باشد اضافه کرد: مرز هوایی دزفول درگاه ورود استان است که یکی از اتفاقاتی است که دیر یا زود باید بیفتد.
رییس شورای اقتصاد استان گفت: اگر تجمیع کار در گستره کشاورزی ایجاد شود و کار تخصیص را انجام نشود اتفاقی رخ نمی دهد.

استاندار خوزستان با اشاره بهاین که هدف از محصور و محدود کردن مجموعه ها در قالب شهرک های کشاورزی صادرات آنها به صورت کانتینری و به هر شکل دیگر است بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خرمشهر یکی از پیش درآمدهای منطقه آزاد اروند بود.

مقتدایی خواستار حساسیت و جدی گرفتن شهرک های کشاورزی توسط مدیران سازمان های مرتبط با حوزه کشاورزی و آب شد و عنوان کرد: یکی از استان ها در حال انتقال آب برای 9 هزار هکتار از اراضی خود به صورت کشت غرقابی است که به اندازه یک مزرعه ما آب مصرف می کند.
وی تصریح کرد: اعتبار طرح شهرک های کشاورزی تامین است و اگر لازم باشد از گردشگری و همچنین از سر جمع اعتبارات استانداری هم که شده می زنم و به این بحث اختصاص می دهم، بنا بر این باید برسیم به فضایی که مساعدت شود.

استاندار خوزستان گفت:  از 15 شهرک کشاورزی 5 شهرک باید نهایی شود و جزء طرح های شاخص استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار