شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
گزارشی از فعالیت های انتخاباتی:
در همین زمینه استاندار خوزستان گفت: صیانت از آرای مردم در راس کارهای ما می باشد و امیدوارم هستیم که انتخابات پرشور و پررونقی را در پیش رو داشته باشیم.
سارا ممبینی: رفته رفته با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، تنور انتخابات شهرهای مختلف خوزستان هم گرم و گرمتر می شود و در کنار آن نیز ، نشست ها و جلسات مدیران و مسئولین ارشد استان به منظور فراهم نمودن تمهیدات و شرایط لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ، بیشتر می شود. تبلیغات زودهنگام و همچنین صیانت از آرای مردم دو مقوله ای ست که این روزها زیر ذره بین مسئولین قرار گرفته است.

استاندار خوزستان : صیانت از آرای مردم در راس کارهای استانداری خوزستان


در همین زمینه استاندار خوزستان در گفت و گو با پانا گفت: صیانت از آرای مردم در راس کارهای ما می باشد و امیدوارم هستیم که انتخابات پرشور و پررونقی را در پیش رو داشته باشیم.

عبدالحسن مقتدایی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری، گفت: مجموعه ی استانداری در خصوص انتخابات به وظایف قانونی خود عمل می کند و در تلاش هستیم تا ساختار، تجهیزات و امکانات لازم برای انتخابات را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان افزود: جلسات مربوط به انتخابات نیز از دو ماه پیش با فرمانداران شروع شده است. در این راستا نقطه نظرات فرمانداران را جویا شدیم و با جدیدیت مسائل مربوط به انتخابات را پیگیری می کنیم.

مقتدایی با تاکید بر صیانت از آرای مردم در انتخابات های پیش رو، خاطر نشان کرد: صیانت از آرای مردم در راس کارهای ما می باشد و امیدوارم هستیم که انتخابات پرشور و پررونقی را در پیش رو داشته باشیم و کسانی وارد مجلس شوند که برای مشکلات مردم کارساز باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از کاندیداها پرسید فضای حاکم بر انتخابات بر استان چگونه است ، در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها گفت: تبلیغات زود هنگام طبیعی است به شرطی که کاری بر خلاف قانون انجام نشود .


فرماندار اهواز: گردهمایی های خانگی در زمره ی فعالیت های انتخاباتی ممنوع نیستند



فرماندار اهواز گفت: اگر کاندیدایی به خانه ی کسی برود و بحث های انتخاباتی انجام شود ، مانعش نمی شویم.
اسماعیل ارزانی بیرگانی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به ایجاد فضای انتخاباتی در استان خوزستان ، خاطر نشان کرد: این روزها مردم در خانه هاو محافل خانگی مشغول انجام کارهای انتخاباتی هستند و کسانی که قصد حضور در انتخابات را دارند ، فعالیت هایی را شروع کرده اند .
 
فرماندار شهرستان اهواز با اظهار اینکه انتظار بیشتری در خصوص تکاپوهاو فعالیت های انتخاباتی خانگی در شهر اهواز وجود دارد ، گفت: البته فعالیت انتخاباتی عده ای نیز قابل مشاهده است .
وی بیان داشت : تمام تلاش مجموعه ی فرمانداری تشویق مردم به شرکت در انتخابات است و در این راستا از اقدامات قانونی بهره خواهیم برد.

ارزانی با اشاره به اینکه در حال حاضر اظهار نظر برای میزان مشارکت مردم در انتخابات زود است ، گفت : انتظار ما برای استارت خوردن انتخابات و ورود به فضای انتخاباتی زود است و پس از ثبت نام کاندیدا ها ورسیدن به سه ماهه ی آخر انتخابات ممکن است فعالیت های انتخاباتی وشور انتخاباتی افزایش یابد .
فرماندار اهواز گفت: فعالیت های اجرایی انتخابات از هفته ی آینده با انتخاب معتمدین که جزو کارهای اولیه ی ما در فرمانداری اهواز است ، استارت می خورد .

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه تبلیغات زود هنگام در تایید صلاحیت افراد تاثیر گذار می باشد ، بیان کرد : فرمانداری با موارد اینچنینی برخورد خواهد کرد و مواردی مشاهده شد که عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی با اهداف انتخاباتی در قالب کارهای دیگری منتشر شده بود که این موارد شناسایی و جمع آوری شدند.

ارزانی با اشاره به اینکه گردهمایی های خانگی در زمره ی فعالیت های انتخاباتی ممنوع به شمار نمی روند ، تصریح کرد: ما در فرمانداری با تبلیغاتی که به صورت عمومی انجام شود و از امکانات دولتی استفاده شود برخورد می کنیم ولی اگر کاندیدایی به خانه ی کسی برود و بحث های انتخاباتی انجام شود ، مانعش نمی شویم ولی اگر تبلیغات به صورتی انجام شود که حقی از کاندیدایی ضایع شود جلوی آن گرفته می شود .

وی در عین حال فضای سیاسی در اهواز را آرام دانست و گفت : فضای سیاسی در شهرهای دیگر برخلاف اهواز شلوغ تر است .


تبلیغات بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی


همچنین مشاور فرهنگی - تبلیغاتی سازمان دانش آموزی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: اگر از تبلیغات به عنوان روش های پیشگیرانه در آسیب های اجتماعی استفاده شود بسیار موثر خواهد بود .

یاشار مهرابی تبلیغات را یکی از ابزارهای عصر مدرن دانست و گفت: تبلیغات در سه بخش کلی محیطی ، رسانه ای و چاپی انجام می شود و در این صنعت پیام مورد نظر، به همراه چاشنی هنر به عنوان یک خوراک فرهنگی به جامعه ارائه می شود که با تداوم ،تبدیل به یک فرهنگ خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد:ما باید از فرهنگی که با استفاده از صنعت تبلیغات ساخته ایم ، مراقبت کنیم و در جهت نگه داشتن آن تلاش کنیم. چون اگر آن را تدوام نبخشیم ضرورت انجام آن کار فرهنگی از خاطر جامعه پاک می شود و به یک دغدغه ی فرهنگی ماندگار تبدیل نخواهد شد .
مهرابی گفت : یکی از پایه های محکم در نشان دادن تبلیغات به مخاطب ،هنر گرافیک است .که در این هنر باید از حداقل خطوط و بیشترین پیام بهره برد.

وی با اظهار اینکه ارتباط نهادها با صنعت تبلیغات دچار تغییر شده است ، گفت: در چند دهه ی اخیر در ارتباط نهادها ، سازمان ها ،ادارات و شرکت های خصوصی با تبلیغات تغییرات زیادی اتفاق افتاده است و کارهای تبلیغاتی از فرم های قدیمی و تک رنگ و بدون شکل و عکس ،دچار تحول ، پیچیدگی و گستردگی شده و چندین سال است که این صنعت به صورت یک علم مطرح می باشد .
 
مشاور فرهنگی - تبلیغاتی سازمان دانش آموزی خوزستان گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور انقلابی و ارزش محور است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تبلیغات از جایگاه بسیار خوب و تاثیر گزاری در نظام اسلامی برخوردار بوده است .ما گرافیست ها و هنرمندان پیشرویی داشته ایم که از همان ابتدای انقلاب، هم در پیروزی انقلاب و هم در جهت تثبیت آن نقش به سزایی ایفا کردند.

وی افزود: در عین حال نقش تبلیغات در جنگ نیز تحت عنوان " ستاد تبلیغات جنگ " کاملا قابل لمس بود و بعد از آن نیز باتوجه به اینکه کشور وارد مرحله ی سازندگی شد و صنایع و تجارت جزو ارکان اصلی کشور برای توسعه محسوب می شدند، تبلیغات و بازار یابی جایگاه متفاوتی نسبت به قبل پیدا کرد و در حال حاضر روز به روز در حال گسترش است .

مهرابی گفت:پایه ی هنر تبلیغات در هر کشوری بر اساس پیشینه ی فرهنگی آن کشور تعریف می شود و پیشینه ی فرهنگی هر کشور نیز هنرمندان ، شاعران ، نقاشان وقلم به دستان آن کشور است و این صنعت باید در راستای ارزش ها ، باورهای مردم و متناسب با فرهنگ مردم شکل بگیرد.
مهرابی با اشاره به اینکه تبلغیات بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد ، اظهار کرد:اگر از تبلیغات به عنوان روش های پیشگیرانه در آسیب های اجتماعی استفاده شود بسیار موثر خواهد بود . معمولا آسیب های اجتماعی در کشور ما به دلیل نبود نهادهای مشخص و استراتژیک در این زمینه بعد از وقوع و رسیدن به پیک آسیب و ایجاد بحران مورد توجه قرار می گیرند.

وی اظهار داشت : به کار گیری ابزار تبلیغات بعد از وقوع بحران برای مبارزه با آسیب های اجتماعی کارای قبلی را ندارد.برای تاثیر گذاری در این خصوص باید از تبلیغات برای جلوگیری از وقوع آسیب استفاده است و آن وقت است که می توان معضل هایی مانند اعتیاد ، از هم گسیختگی روابط خانواده ، نابهنجاری کودکان و نوجوانان را با ابزارهای تبلیغی کنترل و یا حتی مهار کرد.

وی از تاخبر در به کار بردن روشهای تبلیغی و علمی نبودن آنها به عنوان یک معضل در این حوزه نام برد و گفت :بر اساس تجربه ی کشورهای دیگر ثابت شده است که اگر به موقع و درست و به جا و با برنامه و هدف و بودجه ی لازم این کار انجام شود ،همیشه جواب خواهد داد و از نمونه ی ملموس آن می توانیم به فرهنگ بستن کمربند ایمنی به عنوان یک فرآیند تبلیغاتی و تبدیل شدن آن به یک دغدغه ی فرهنگی اشاره کنیم.

وی همچنین موازی کاری را یکی از عامل عدم موفقیت در این عرصه دانست و بیان داشت: نهادها و ارگان های بسیاری به صورت موازی در این حوزه کار می کنند که باید این امر را به ارگان های اصلی که وزارت آموزش و پرورش،وزارت علوم تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند واگذار کنند .

وی همچنین با اظهار اینکه جای تبلیغات به صورت علمی در کارهای فرهنگی مغفول مانده است ، تصریح کرد:گاه بودجه هایی که برنامه ی مشخصی برای هزینه کردن آنها وجود ندارد، به صورت بی هدف صرف کارهای فرهنگی تکراری می شود که بازدهی هم وجود ندارد و هیچ نهادی هم برای نظارت در این خصوص در نظر گرفته نشده است .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
قاسمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
3
3
comment درود بر خانم ممبيني
comment
قاسمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
3
3
comment درود بر خانم ممبيني
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
comment
4
0
comment جهت آبادانی اهواز و استان خوزستان همگی به کاندیدای متخصص و فرهیخته ی دانشگاهی دکتر برات قبادیان رای خواهیم داد
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
comment
3
1
comment جهت آبادانی اهواز و استان خوزستان همگی به کاندیدای متخصص و فرهیخته ی دانشگاهی دکتر برات قبادیان رای خواهیم داد
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
comment
3
0
comment كانديداي ما سيدناصرموسوي دررامهرمزورامشير
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار