شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب خوزستان
حسونی زاده افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سال خوبی از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی نبود، 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به‌دلیل کمبود ذخائر آبی از دست دادیم.
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب خوزستان گفت: 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به‌ دلیل کمبود ذخائر آبی از دست دادیم.

هوشنگ حسونی‌زاده در حاشیه جلسه شهرک‌های کشاورزی و کشت پاییزه با بیان اینکه امکان تامین آب کشاورزی 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی نیست اظهار کرد: تامین آب این میزان از اراضی 600 میلیارد متر مکعب آب نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سال خوبی از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی نبود، 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به‌دلیل کمبود ذخائر آبی از دست دادیم.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب خوزستان با بیان اینکه زمان شخص برای کشت محصولات زمان محدودی است، خاطرنشان کرد: به ازای هر هفته تاخیر در کاشت محصولات 10 درصد کاهش عملکرد خواهیم داشت.

حسونی‌زاده گفت: با توجه به گذشت 2 ماه از زمان کشت، در حوزه زهره و کارون مشکل خاصی نداریم. در حوزه کرخه و مارون است که می‌بایست چاره‌اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های سازمان آب و برق خوزستان و تعهد وزیر نیرو برای انتقال 300 میلیون متر مکعب از سد سیمره به اراضی استان، از دیروز انتقال آب آغاز شد.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه 5 شهرستان حوزه اراضی مارون را شامل می‌شوند گفت: اراضی حوزه مارون هیچ‌گونه منبع تامین آبی برای آبیاری کشاورزی ندارند.

وی اضافه کرد: در حوزه مارون میزان تلفات آب فوق‌العاده بالا بوده، ذخایر زیر‌زمینی و ذخیره آب مخزن در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

حسونی‌زاده با بیان اینکه در حوزه مارون حدود 65 میلیون متر مکعب ذخیره آب نیاز است خطاب به سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان سیاسی استان گفت: با توجه به نوبت‌بندی‌هایی که به منظور آبیاری اراضی صورت گرفت، آب سدها رهاسازی شود تا کشاورز در آبیاری نوبت اول احساس امنیت کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه مارون 4 میلیارد متر مکعب ذخیره آب داشتیم اما متاسفانه امسال ذخایر آبی حوزه مارون فقط 2 میلیارد متر مکعب است.

حسونی‌زاده خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توافق کردیم که در حوزه مارون 5 نوبت آب بدهیم یعنی، حدود 350 میلیون متر مکعب آب که به ازای هر نوبت 70 میلیون متر مکعب آب است.

وی ادامه داد: در حوزه کرخه رهاسازی با 40 متر در ثانیه به تدریج تا 100 متر در ثانیه در حال انجام است.

حسونی‌زاده تاکید داشت: 43 هزار هکتار از اراضی حوزه زهره شامل شهرهای هندیجان، امیدیه و بهبهان از حوزه‌های بحرانی است، بنابراین تامین آب این حوزه در سال جاری از سد کوثر واقع در چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه به‌منظور حل مشکل کشاورزان همکاری داشته باشند تا کمتر شاهد تنش در منطقه باشیم.


منبع: فارس

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment جناب آقای دکتر حسونی زاده ضمن عرض ادب و احترام و نیز تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تقاضای مجدانه حضرتعالی و پیگیری در رابطه افزایش دبی آبهای جاری شهرهای مختلف استان در حوزه های جاری استان راداریم گرچه شاهد تلاشهای بی ریای آن جانب هستیم ولی انتظارات کشاورزان که که تنها امیدشان بعد از خدا به شمای عزیز و دلسوز را دارد بیشتر می باشد.مجددا" از تلاشهای خداپسندانه حضرتعالی تقدیر و تشکر می ناییم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment ان الله با توکل بر خدا وپیگیریهای اقای مهندس شمسایی مدیرعامل دلسوز و شجاع سازمان اب و برق خوزستان مشکلات کشاورزان حل خواهد شد
comment
هوشگ حسونی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
comment
0
0
comment با سلام و تشکر پاراگراف اول خبر از قول اینجانب اعلام شده است که بنده این را اعلام نکردم ضمنا در خصوص شهرک های کشاورزی هم خواسته شد که سطح دقیق اراضی اعلام تا مورد بررسی قرار گیرند لطفا اصلاح فرمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار