اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند پیوند زده شد

به گزارش وب دا خوزستان، صبح روز دوشنبه 4 آبان 1394، اعضاء بدن یک فرد مرگ مغزی با موفقیت در این بیمارستان، به سه بیمار نیازمند اهدا گردید.

دکتر امین بحرینی مدیر دفتر فراهم ​آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی ​شاپور اهواز پس از انجام این عمل گفت: بامداد روز یکشنبه 3 آبان ماه94، با توجه به اینکه زنده یاد محمدرضا قنواتی دچار عارضۀ مغزی و خونریزی شدید شده بود، به این مرکز منتقل شد اما علیرغم تلاش بی وقفه کادر درمان این بیمارستان و با بررسی علائم حیاتی و مشاهدات بالینی، متأسفانه شانسی برای بازگشت به زندگی برای وی وجود نداشت و مرگ مغزی وی تایید شد.

بحرینی خاطرنشان کرد: تشخیص مرگ مغزی یک فرد، صرفاً پس از معاینات و انجام آزمایشات دقیق از ساقۀ مغز بیمار توسط 4 تیم پزشکی تخصصی داخلی، نورولوژی جراحی اعصاب و بیهوشی محرز می گردد.

فوق تخصص جراحی پیوند کبد، کلیه و پانکراس بیمارستان گلستان گفت: با همت و تلاش تیم فراهم آوری اعضاء در بیمارستان گلستان و همچنین با توجه به اینکه متوفی از خانواده ای معتقد و مذهبی بودند، فوراً رضایت به این عمل خداپسندانه و اهداء عضو به بیماران نیازمند جلب شد.

وی افزود: طی انجام یک عمل جراحی 6 ساعته، کبد زنده یاد قنواتی به مردی 55 ساله اهوازی و دو کلیۀ وی به دو خانم حدوداً چهل ساله یکی اهل اهواز و دیگری اهل شهرستان شوشتر، با موفقیت پیوند زده شد.  

مدیر دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: آمار پیوند عضو از مرگ مغزی در خوزستان هرچند هنوز مطلوب نیست، اما با تلاش هایی که صورت گرفته، رو به افزایش و امیدوار کننده است.

ابراهیم برمان زن، دریافت کنندۀ عضو کبد، در حال ورود به اتاق عمل گفت: من حدود 12 سال است که به بیماری نارسایی کبد دچارم و این تمام زندگی ام را تحت تأثیر قرار داده است، ضمن خوشحالی از اینکه بالاخره مدت ها درد و رنج تحمل بیماری، این موقعیت نصیب من شد، همدردی خود را با خانوادۀ داغدیدۀ قنواتی اعلام می کنم و از درگاه خداوند متعال برایشان طلب صبر می نمایم.

گفتنی است؛ زنده یاد محمدرضا قنواتی که به گفتۀ خانوادۀ وی، مدت ها افتخار خادمی امام حسین علیه السلام را داشت، شامگاه روز عاشورا در حالی که با دوستان خود مشغول برپایی مراسم شام غریبان بود، دچار عارضۀ مغزی و متعاقباً دچار مرگ مغزی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار