شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: در خصوص مهارت گرد و غبار در خوزستان با مشکلات زیادی روبرو هستیم و انتظار داریم هم استانی های عزیز قبل از هر گونه اظهار نظری درباره ریزگردها به نکات زیر توجه کنند.

در خصوص مهار ریز گردها با سه مشکل اساسی روبرو هستیم. اول اینکه بیش از 95 درصد گرد و غبارها دارای منشاء برون مرزی است و تنها یک دستگاه دیپلماسی فعال می تواند ما را در مهار گرد و غبار کمک کند.

وی افزود : مشکل دوم مربوط به سطح وسیعی است که منشاء گرد و غبار است و خشکسالی های چند سال اخیر هم به افزایش گرد و غبار در خوزستان کمک کرده است. مشکل سوم هم مربوط به این است که برخی ها تصور می کنند پدیده گرد و خاک فقط مختص خوزستان است و این در حالی است که 18 استان کشور درگیر گرد و غبار هستند. ضمن اینکه بسیاری کشورها از جمله چین، استرالیا و چند کشور آفریقایی هم با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در پایان گفت : مستنداتی داریم که بیانگر این است که بخش هایی از گرد و غبارها پس از حرکت از کشور چین به برخی نواحی آمریکا می رسند و آنجا را تهدید می کنند. در واقع پدیده گرد و غبار یک پدیده جهانی است و باید به این نکته توجه شود که گرد و غبار خاص خوزستان نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار