شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
این استان تمام ویژگی های مثبت و مزیت هایی را که باعث توسعه ی یک کشور یا منطقه می شود به طور یک جا داراست.
امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی ضمن اشاره به قابلیت و ویژگی های بسیار استان خوزستان در امر توسعه بیان داشت: خوزستان از نظر اقتصادی دومین استان کشور به شمار می رود. این استان تمام ویژگی های مثبت و مزیت هایی را که باعث توسعه ی یک کشور یا منطقه می شود به طور یک جا داراست.
وی ادامه داد: شرایط مرزی، منابع نفتی، سرمایه گذاری عظیم در فولاد، پتروشیمی، دسترسی به آب های آزاد، ظرفیت های بالا در حوزه ی شیلات و آبزی پروری، تولیدات عظیم در بخش های کشاورزی، برخورداری از بیشترین منابع آب های روان از جمله مزیت های استان هستند به طوری که خوزستان تقریبا در تمام بخش ها بین رتبه یک تا سوم قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: مدتی است که با توجه به مزیت های موجود، استراتژی اصلی نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزاری نمایشگاه های تخصصی شده است. 
او اضافه کرد: ما در حال حاضر امکان برگزاری نمایشگاه هایی را داریم که تقریبا در کل کشور میسر نیست. از جمله این که نمایشگاه نفت و گاز ما نه فقط در سطح کشور، که در خاورمیانه می تواند به عنوان مطرح ترین نمایشگاه در این زمینه برگزار شود.
حاجتی اقدامات انجام شده در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در خوزستان را از سال گذشته تا کنون بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت:  ما موفق شدیم فرصت های سرمایه گذاری را در راستای مزیت های نسبی ای که وجود دارد شناسایی کنیم و با معرفی آن ها در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری بین المللی کیش فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف خوزستان را به متقاضیان معرفی کنیم و تلاش مان این است زمینه ی حضور مستقیم و غیر مستقیم سرمایه گذاران جهان را در استان فراهم کنیم و از ظرفیت های جهانی برای توسعه ی استان بهره ببریم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا به دنبال گسترش تعامل با تمامی کشورهای جهان بتوانیم در راستای توسعه ی متقابل کشورها به رشد و توسعه ی هر چه بیشتر استان دست یابیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار