شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
نمایشگاه بین المللی اهواز:
خوزستان پایتخت نفتی ایران است و در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن توانمندی های بسیاری دارد.
رحيم جليلي مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي اهواز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی بازرگانی اهواز، از خوزستان به عنوان استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های بالا یاد کرد و گفت: خوزستان پایتخت نفتی ایران است و در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن توانمندی های بسیاری دارد. و در این زمینه، تعدادی سرمایه گذار از عمان و کشورهای دیگر حضور دارند تا ظرفیت ها و پتانسیل های استان را ارزیابی کنند.

وی در ادامه بیان داشت: این نمایشگاه پس از انقلاب، نخستین نمایشگاه بین المللی بازرگانی در خوزستان است که با حمایت های آقای حاجتی و تشویق ایشان در مرکز استان برگزار شده است. این نمایشگاه عضو انجمن صنعت نمایشگاه بین المللی جهانی است و لذا کسانی که می خواهند بازار را ارزیابی کنند و عزیزانی که در خارج از کشور هستند، دعوت می شود تا ضمن بازدید از این نمایشگاه با پتانسل های استان آشنا شوند.

 جلیلی برپایی این گونه نمایشگاه ها را نیاز استان دانست و افزود: نیاز است که از این گونه نمایشگاه ها سالی چند بار در سطح استان داشته باشیم. نمایشگاه ویترین اقتصادی هر کشور است و در آن تبادل اطلاعات و نظر و مذاکرات صورت می گیرد و آخرین دستاوردها و تولیدات هر کشور به نمایش گذاشته می شود. 

او همچنین اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی اهواز، در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری نیز می تواند نقش موثری برای ملل مختلف داشته باشد.

مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي اهواز 12 کشور شرکت کننده در این نمایشگاه را بدین شرح اعلام کرد: عمان، برزیل، امارات عربی متحده، بوسنی، بنگلادش، بلغارستان، ایتالیا، فلسطین، ژاپن، هند، اردن، تاجیکستان.

اتاق بازرگانی اهواز، اتاق بازرگانی آبادان، اتاق بازرگانی خرمشهر، منطقه آزاد اروند، بانک صادرات، شهرک های صنعتی و شرکت هواپیمایی فلای دبی شرکت کنندگان داخلی در نمایشگاه بین المللی اهواز را تشکیل می دادند.

جلیلی همچنین از افتتاح سومین نمایشگاه ماشین آلات و صنایع چوب در کنار نخستین نمایشگاه بازرگانی استان یاد کرد و اذعان داشت: نمایشگاه دیگری به عنوان سومین نمایشگاه ماشین آلات و آبزار، یراق آلات و چوب و ام دی اف در کنار نمایشگاه بازرگانی برگزار شده است. این نمایشگاه در سه سال گذشته بسیار خوب برگزار شده و امیدواریم در سال های آتی با بهبود کیفی آن همانند هر سال مواجه شویم.

او اضافه کرد: 7 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، خراسان، اصفهان و خوزستان به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، چین، ترکیه،آلمان، ایتالیا، مالزی و کره جنوبی در سومین دوره ی نمایشگاه ماشین آلات و آبزار، یراق آلات و چوب و ام دی اف شرکت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار