شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
وزیر نفت :
با اتکا به تولید بتوانیم کارهای مهمی را برای ایران و خوزستان بعد از رفع تحریم ها انجام دهیم
شوشان:

وزیر نفت گفت: .تحریم ها بیش از یک میلیون بشکه از توان تولید ما را متوقف و صادرات نفت را نصف کرد. 

به گزارش خبرنگار شو شان بیژن زنگنه ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه فاز اول میدان نفتی منصوری اهواز اظهار کرد: خوشحالم که سه طرح مهم در حوزه تولید به نتیجه می رسد گرچه در زمان طولانی افتتاح شد ولی به هر حال در زمان مناسب و خوبی است و پیام خوبی دارد. 

وی افزود: این طرح ها با هزینه 300 میلیارد تومان که توانایی فرآورش را 160 هزار بشکه بالا می برد،خوبی طرح این است که در زمان برداشته شدن تحریم ها افتتاح می شود.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم با اتکا به تولید بتوانیم کارهای مهمی را برای ایران و خوزستان بعد از رفع شر تحریم ها انجام دهیم و این طرح هایی که در شرایط تولید نیاز داریم انجام شود چون در آستانه افزایش تولید نفت هستیم.

زنگنه گفت: امروز روزی است که صنعت نفت باید برای برگرداندن و نشان دادن اقتدار ایران در جهان  رسالت تاریخی را ایفا کند.

تعجب جهان از توان تولید نفت ایران و نوسازی تاسیسات نفتی کشور و اداره آنها با چنگ و دندان
وی ادامه داد: وقتی می گوییم 100 هزار بشکه به تولید نفت ایران اضافه می شود کشورها تعجب می کنند و پس از برداشته شدن تحریم ها بیشتر تعجب خواهند کرد.

وزیر نفت عنوان کرد: باید در دوران پس از تحریم صنعت نفت را نوسازی کنیم زیرا اکثر تاسیسات نفت مستهلک شده است و سال ها از عمر مفید خود را گذرانده اند و با چنگ و دندان اداره می شوند.

زنگنه بیان کرد: باید همه کمک کنیم و با تدبیر و عقلانیت از فرصت هایی که داریم استفاده و صنعت نفت را نوسازی کنیم و هر دو کار ضروری است.

وی با اشاره به این که باید کارها را در زمان معقول انجام دهیم اضافه کرد: این طرح ها باید زیر یک سال و نیم افتتاح شود در حالی که 8 سال طول کشید و این به خاطر تحریم ها بود و برخی شرایط به تحریم ها ربطی نداشت.

عضو دولت یازدهم گفت: نمایندگان خوزستان عموما به صنعت نفت کمک کردند و همراه و پشتیبان ما بودند.

زنگنه یادآور شد: صنعت نفت یک سری مسئولیت های اجتماعی دارد که برای توجه به آنها ساختار درست کردیم و به هر حال نمی شود در نفت کار کنیم ولی به مسئولیت های اجتماعی خودمان عمل نکنیم.

وی با بیان این که اطراف ما باید احساس کنند آنها را دوست داریم زیرا نیامده ایم یک رفتار در تعارض با آنها و محدود کردن و آسیب رسان به حقوق شان نشان دهیم گفت: باید به مسئولیت های اجتماعی در نفت توجه بیشتری شود و با اختصاص دادن درصدی از بودجه نفت به مناطق نفت خیز موافقم و باید به آنها داده شود. گرچه پول نفت به خزانه می رود و چندان چیزی گیر ما نمی آید.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در طرح های آینده صنعت نفت باید به تولید و برداشت از میادین نفتی مشترک در غرب کارون به طور جدی توجه و بخش دیگر هم باید بازیافت و این یک فرصت طلایی است.

زنگنه با اشاره به این که خوزستان در دور قبلی سرمایه گذاری در دارخوین محروم بود اما این بار اینطور نمی شود تاکید کرد: اگر قرار است اشتغالی در استان ایجاد شود باید طرح های صنعت نفت در خوزستان باید فعال شود.

وی بیان کرد: بیش از هر کس دیگری تحریم ها را حس کردیم و این تحریم ها برای از پا درآوردن صنعت نفت ایجاد شد اما از گذشته از نظر توان فنی بالاتر هستیم و به دنیا نشان می دهیم که توانستیم جنگ نفت را پیروز مندانه به پایان برسانیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار