شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیر عامل کشور:
انتقاد از ضعف اعتقاد به پدافند غیر عامل در کشور
شوشان: معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: هنوز به باور و اعتقاد به پدافند غیر عامل ممکن است ضعیف باشد و تا ۱۰ سال پیش اعتقاد به پدافند غیر عامل خیلی ضعیف بود. 

مسعود داریوندی صبح امروز در سمینار مهارت‌ها و استانداردهای فن آوری در حوزه پدافند غیر عامل در حوزه سایبر اظهار کرد:. تولید علم و دانش یکی از موارد مهم در بحث پدافند غیر عامل است و حتی یک مقاله از پدافند غیر عامل پیدا نمی‌کنید که زمان تولید آن به بیش از ۱۰ سال گذشته برگردد.

وی افزود: هنوز به باور و اعتقاد به پدافند غیر عامل ممکن است ضعیف باشد و تا ۱۰ سال پیش اعتقاد به پدافند غیر عامل خیلی ضعیف بود. چیزی به اسم دانش پدافند غیر عامل وجود نداشته و در هیچ دانشگاهی پدافند غیر عامل در هیچ سطحی مطرح نبوده است. 

 معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته علم جدیدی به نام پدافند غیر عامل متولد شده و صد‌ها کتاب و مقاله در این باره به رشته تحریر در آمده و برای نهادینه سازی این علم ساختار‌ها و ظرفیت‌های کشور تا حد لازم ایجاد شده و رو به توسعه است. 
 داریوندی اضافه کرد: در چند شهر و دانشکده و پژوهشکده پدافند غیر عامل راه اندازی شده است. در چند سال گذشته بیش از هزار دانشجوی پدافند غیر عامل در مقطع ارشد و دکتری فارغ التحصیل شدند. 

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیر عامل کشور با انتقاد از جدی گرفته نشدن پدافند غیر عامل در کشور و ضعف شناخت و باور مدیران کشور نسبت به آن گفت:. با نقطه مطلوب در پدافند غیر عامل در کشور فاصله بسیار زیادی داریم که رسیدن به آن نقطه مطلوب نیازمند اراده است. 

وی عنوان کرد: تهدیدات جدیدی اخیرا شناسایی شده که در گذشته با آن‌ها مواجه نشده بودیم و آن تهدیدات سایبری است که با استفاده از سلاح سایبری بدون درگیری از دشمن تلفات می‌گیرند. 
داریوندی به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که مقایسه دوره سایبر در تاریخ بشر و در ایجاد قدرت جدید مثل دوران اختراع سلاح گرم است. کسی که از حوزه سایبری استفاده کند نسبت به دشمنان خود به‌‌ همان اندازه برتری دارد. 

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه. سازمان پدافند غیر عامل طی ۱۲ سال اخیر تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است و با توجه به افزایش شناخت نسبت به تهدیدات بخش‌های جدیدی اضافه می‌شود ادامه داد: ز جمله اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در سطح سازمان‌ها و استان‌ها است. طی ۱۰ سال اخیر در پدافند غیر عامل توسعه ساختاری صورت گرفته است. 


داریوندی صعبات شوش‌تر را یکی از اولین نمونه‌های پدافند غیر عامل در کشور برشمرد و گفت: 
اگر به کاربرد صعبات که درگذشته در شوش‌تر ساخته شده توجه کنیم به کاربرد تاریخی پدافند غیر عامل پی می‌بریم و صعبات یکی از مصادیق غیر عامل در تاریخ است. 

وی بیان کرد: دیوار چین و سایر برج و بارو‌ها در کشور سایر مصادیق پدافند غیر عامل تشکیل می‌دهند و مطالعات تاریخی نشان می‌دهد به عنوان یکی از شواهد تاریخی دفاع قدمتی به اندازه قدمت زندگی بشر دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار