شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
تلاشی دیگر برای احیاء سازه های دوران دفاع مقدس
مقتدایی احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به جد پیگیری می کند و کلنگ احداث آن را سال گذشته درمنطقه ای دراهواز با حضور دکتر محسن رضایی دبیرشورای مصلحت نظام برزمین می کوبد.
  دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان  اززمانی که در دور دوم ( دولت تدبیرو امید ) سکان استانداری خوزستان را برعهده گرفت دو کارعمده را درارتباط با حفظ آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس درپی گرفت . نخست پشتیبانی تمام قد از تولید و انتشار آثارمعنونی ازجمله کتاب ، فیلم مربوط به دوران دفاع مقدس ( حوزه نرم افزاری ) , همچنین  پیگیری احداث باغ موزه دفاع مقدس و برگزاری همایش های تجلیل از خادمان دوران دفاع مقدس  دوم احیا , ترمیم و توسعه سازه ها و بناهای عمومی دوران دفاع مقدس است .

   مقتدایی با انجام موازی این اقدامات همواره درپی احیا ارزش های دفاع مقدس درخوزستان و به تعبیرخودش ایجاد تعلق خاطر درجوانانی است که با جنگ و دفاع مقدس بیگانه اند.

    با ابتکار و دستور این رزمنده دوران دفاع مقدس ؛ طی یک سال گذشته سه همایش تجلیل از مدیران شهرهای درگیردفاع مقدس  و پشیبان جنگ  دراهواز برگزارمی شودتا یاد و خاطره سلحشوران عرصه سازندگی دوران دفاع مقدس را گرامی بدارد و آنان  را اسوه ای برای مدیران جوان دوره کنونی خوزستان معرفی نماید.

   مقتدایی احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به جد پیگیری می کند و کلنگ احداث آن را سال گذشته درمنطقه ای دراهواز با حضور دکتر محسن رضایی دبیرشورای مصلحت نظام برزمین می کوبد.

    استاندارخوزستان همانند زرگری که ارزش زر را بخوبی می داند ؛ اینک درپی احیا و توسعه سازه های ماندگار دوران دفاع مقدس درخوزستان  است تا با ایجاد تعلق خاطر ، ارمان ها رزمندگان اسلام و ارزش های دفاع مقدس را به نوعی دیگر به نسل جوان منتقل کند.

     یکی از این سازه های ماندگار بیمارستان بزرگ صحرایی امام حسین ( ع ) خرمشهراست .

استاندارخوزستان امروز شنبه نهم آبان ماه 94 جلسه شورای اداری استان خوزستان را درسالن اجتماعات این بیمارستان جایی که پیکرزخمی صدها  ها رزمنده  بر روی تخت های همین بیمارستان آرمیده و تعدادی ازآنان به درجه رفیع شهادت نایل شدند , برگزار کرد.

  مقتدایی مدیران اجرایی استان خوزستان را دورهم جمع کرد تا کمک آنان برای  ترمیم ؛ بازسازی و توسعه این بنای یادگار دوران دفاع مقدس جلب کند. این کمک ها , نقدی نیست بلکه هردستگاه اجرایی باید  عهده دار تامین بخشی از امکانات زیربنایی ازجمله فضای سبز, آب ، جاده , گازرسانی  و غیره شود.

   استاندارخوزستان گفت : گلریزان امروز ما برای شهدا و حفظ یاد و خاطره آنان است . این مکان را به هرشکلی که هست باید بازسازی کامل و احیا کنیم و به شکلی نگه داریم تا بتوانیم اقدامات بعدی را درآن عملی سازیم .

  مقتدایی گفت : همه باید همت عالی  و غیرتی بخرج دهند  تا یک اتفاق میمونی دراینجا بیفتد.

     گفتنی است تا چند ماپیش روشنایی این موزه  دفاع مقدس با ژنراتور برق  تامین می شد که با دستور دکتر مقتدایی هم اینک ازبرق شهری بهره مند است .

     استاندارخوزستان گفت : گلریزان ما این است که درکنارپروژه های تعریف شده , هرکسی یک مجموعه ای را برای بازسازی و احیا مجموعه در دست بگیرد.

   مقتدایی گفت : فضای سبز بیمارستان صحرایی امام حسین ( ع ) درشان شهدا نیست . باید تخل های بلند دراینجا کاشت تا گویای راست قامتی رزمندگان غیورباشد

    وی  خطاب به مدیران گفت که نگران انحراف بودجه نباشید .این مجوز را به شما می دهم که ازمحل سرجمع اعتبارات دستگاه مربوطه وارد عمل شوید و عهده دار تامین و اصلاح شبکه های برق , آب , گاز, فاضلاب و غیره این مکان شوید. اینجا جزو ضروریات است  . این کار باید انجام شود تا مقدمات ثبت میراث ملی بیمارستان صحرایی امام حسین ( ع ) خرمشهرفراهم شود.

    مقتدایی گفت : دو کارعمده باید انجام دهیم . یکی پیگیری ثبت میراث ملی این بنا و دوم نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه تا تمام فارغ التحصیلان رشته های پزشکی کشور سفریا تور علمی به این بیمارستان صحرایی دوران دفاع مقدس  داشته باشند.

  استاندارخوزستان ابرازامیدواری کرد که این فضای معنوی ختم به خدمت بیشتر به مردم و خیرشود.

مقتدایی گفت : بناگذاشتیم که امروز دراین مکان مقدس دورهم جمع شویم تا یاد و خاطره شهدا را زنده و قوتی بگیریم تا بتوانیم خدمت بیشتری ارایه دهیم .

 بیمارستان صحرایی امام حسین ( ع ) با شش هزارو 375 مترمربع عرصه درسال 1365 به بهره برداری رسید. این بیمارستان دارای 8 اتاق عمل کاملا مجهز، اورژانس با 80 تخت و درزمان عملیات 120 تخت بود. همچنین دارای بخش های رادیولوژی پرتابل ، آزمایشگاه مجهز، بانک خون ، ریکاوری تا ظرفیت 50 تخت ، نقاهتگاه تا ظرفیت 200 تخت  و بخش شیمیایی  وحمام رفع های رفع آلودگی بود. 









comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
comment
1
1
comment از زحمات آقای مقتدایی ممنونیم.

هواداران محمدصالح سواریان
خرمشهر

من یک پیشگام هستم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار