شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان بر لزوم برنامه ریزی در جهت روان سازی حرکت جمعیت زائران از مبدا تا ورود به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین تاکید کرد.
استاندار خوزستان بر لزوم برنامه ریزی در جهت روان سازی حرکت جمعیت زائران از مبدا تا ورود به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی که در سالن پایانه‌های مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی و تردد زائران به کشور عراق، وظایف و مسئولیت‌هایی به عهده کشور ایران و استان خوزستان است. همچنین مسئولیت‌هایی بر عهده کشور عراق است که نمی‌توان در آنها دخل و تصرفی داشت.

وی افزود: مسئولیت‌های مشترکی نیز میان دو کشور وجود دارد که باید نگران آنها بود و نباید به امید کشور عراق ایستاد تا در این وظایف مشترک به مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کنند. باید در مسائل مشترک میان دو کشور پا را فراتر گذاشته و پیش و پس از مراسم اربعین حسینی پشتیبانی‌های لازم از زائران را انجام داد. هیچ نگرانی در پشتیبانی از زائران وجود ندارد و تمامی امکانات استان در اختیار این دو پایانه و زائران قرار دارد تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

مقتدایی عنوان کرد: همه امکانات استان از یک هفته قبل و 48 ساعت قبل از اربعین حسینی فراهم شده تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود. همچنین جلسه‌ای با دستگاه‌های متمول گذاشته خواهد شد تا در هر بخش بتوانند به خدمات رسانی سفرهای اربعین کمک کنند. باید شناسایی‌ انجام شود و هر دستگاه دولتی، دستگاه خصوصی متناظر با خود را شناسایی کند تا آن دستگاه بتواند بخشی از کارها را برعهده گیرد.

وی گفت: در موضوع تردد زائران، مساله روان بودن جمعیت از مبدا تا زمانی که وارد پایانه می شوند، باید مدنظر قرار گیرد و برنامه ریزی های لازم برای روان بودن جمعیت انجام شود. باید نکاتی که موجب توقف و کندی حرکت زائران در طول مسیر می‌شوند را شناسایی کرد تا در مواردی که مجاز نیست، توقفی صورت نگیرد. ما مسئول امنیت شهروندان هستیم و باید تمامی هماهنگی های لازم در مراحل مختلف مد نظر قرار گیرد.

مقتدایی ادامه داد: برای رفع مشکلات کوچک، باید گشت های موتوری و اورژانس‌های موتوری و امکانات پزشکی در نظر گرفته شود تا در تردد زائران نظارت کنند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید برای رفع آن تلاش کنند. پذیرایی هایی که بین راه انجام می‌شود، باید کاملا استاندارد و دارای شناسنامه باشد تا بهداشت عمومی به خوبی کنترل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار