شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
وی افزود:براساس این ماده واحده در بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/89 قبل از عبارت "فرزندان جانبازان بالای 50 درصد" عبارت "همسران و" و قبل از عبارت "فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت"، عبارت "همسران و" اضافه می گردد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجساله توسعه با لحاظ کردن عبارت همسران در متن آن موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،از مجموع 207 نماینده حاضر 147 نماینده به این اضلاحیه رای دادند و تنها 24 رای مخالف و 11 رای ممتنع بود.
بر اساس این گزارش عباس قائید رحمت نماینده ایثارگر درود با قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی گفت: طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که به این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود مطابق ماده 132 با حضور امضاکنندگان طرح و نیز در اجرای ماده 148 با حضور مسئولین دستگاه های ذیربط بررسی شد و در نهایت طرح مذکور در جلسه مورخ 3/6/1392 با اصلاحاتی به تصویب رسید.
وی افزود:براساس این ماده واحده در بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/89 قبل از عبارت "فرزندان جانبازان بالای 50 درصد" عبارت "همسران و" و قبل از عبارت "فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت"، عبارت "همسران و" اضافه می گردد.
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود به عنوان مخالف گفت: قانون برنامه توسعه تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید اصلاح قانون برنامه پنجم موضوعی است که مفید نمی باشد و نتایج ملموسی ندارد اگر قرار است برای همسران شهدا اقدامی صورت گیرد باید به طور مستمر باشد با اضافه کردن یک بند خود اصل پابرجاست و تغییری صورت نمی گیرد. نباید قوانینی وضع کنیم که تحقق پیدا نمی کند و برخی منفعت طلبان بگویند که خانواده های ایثارگران و شهدا از مزایای فرادستی برخوردار هستند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه اکثر جانبازان و فرزندان شهدا بیکار و در مضیقه اقتصادی هستند در همین حال متأسفانه افکار عمومی جامعه ایران به این سمت سوق پیدا کرده است که خانواده های ایثارگران و شهدا از حقوق فرا قانونی برخوردارند ولی همه ما می دانیم که به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.
بهروز نعمتی نیز به عنوان نماینده موافق گفت: با تصویب نمایندگان مجلس و الحاق یک قانون به برنامه پنجم توسعه آن را به یک قانون مستمر در آینده تبدیل خواهد کرد بسیاری از عزیزان در نوبت رسیدگی به مشکلات قرار دارند و چشم انتظار می باشند قانون حقی است که باید لحاظ شود؛ عزیزانی که در جریان جنگ تحمیلی ایثارگری کرده اند باید از حقوقی برخوردار باشند.
وی خاطرنشان کرد:‌اینکه گفته می شود تبعیض قایل خواهیم شد صحیح نمی باشد تنها گفته شده است اگر دو عزیز یکی از خانواده ایثارگران و شهدا و دیگری شخصیت حقیقی دیگر باشد عزیز ایثارگر از تنها 10 درصد حق برخوردار باشد.
پس از تصویب کلیات طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نمایندگان با جزئیات آن نیز با 147 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
بر اساس این اصلاحیه در بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 بعد از عبارت "و همسران شهدا" کلمه "همسران" اضافه می گردد و در سطر سوم عبارت "جانبازان قطع نخاعی" حذف و عبارت "جانبازان 70 درصد" جایگزین می شود

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار