شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
محمدرضا مقدم صبح امروز در جلسه شورای استقرار و آموزش سامانه خرید الکترونیکی کالای صنعت نفت که با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی شرکتهای تابعه نفتی برای آشنایی با فرایند استقرار این سامانه برگزار شد، عنوان کرد: برای نظارت بر انجام صحیح و به موقع کار شرکتهای تابعه در استفاده از سامانه کالا، پنج لایه نظارتی تعریف شده است.
سرپرست معاونت امور مهندسی وزارت نفت از تعیین پنج لایه نظارتی برای ارزیابی عملکرد سامانه کالا در سطح صنعت نفت خبر داد و گفت: از پایان بهمن ماه امسال، همه شرکتهای تابعه وزارت نفت و چهار شرکت اصلی، ملزم به استفاده از این سامانه هستند.
به گزارش اويل نيوز از شانا، محمدرضا مقدم صبح امروز (سه شنبه ١٢ آبان ماه) در جلسه شورای استقرار و آموزش سامانه خرید الکترونیکی کالای صنعت نفت که با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی شرکتهای تابعه نفتی برای آشنایی با فرایند استقرار این سامانه برگزار شد، عنوان کرد: برای نظارت بر انجام صحیح و به موقع کار شرکتهای تابعه در استفاده از سامانه کالا، پنج لایه نظارتی تعریف شده است.
 مقدم با تاکید بر این که هدف اصلی از در نظرگرفتن این لایه های نظارتی، شناسایی موانع و چالشها در مراحل کار و رفع مشکلات و نواقص احتمالی است، افزود: این لایه های نظارتی قرار نیست مانعی بر سر کار ایجاد کنند بلکه با هدف تسهیل امور بر فرایندها نظارت می کنند.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در عین حال با بیان این که با هیچ شرکتی تعارف نداریم، تاکید کرد: شرکتهای تابعه مکلفند حداکثر همکاری ممکن را برای استقرار و پیاده سازی سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت داشته باشند و هر شرکتی که در این زمینه کم کاری کرده و یا با این جریان همراهی نکند، خود باید به نهادهای نظارتی پاسخگو باشد.
وی با اشاره به این که اجرایی شدن سامانه تامین کالا در مجموعه صنعت نفت مورد تاکید بسیار وزیر نفت قرار دارد، گفت: با توجه به آسیبهایی که وزارت نفت در گذشته در حوزه تامین کالا و تجهیزات به آن دچار شده است و خلاهای موجود در این زمینه، تصمیم برای استقرار سامانه کالا، اقدامی منحصربفرد و راهگشا در این زمینه است.
مقدم گفت: شرکتهایی که همکاری خوبی برای استقرار و پیاده سازی سامانه کالا داشته باشند، تشویق می شوند.
وی همچنین بر ضرورت مستندسازی این پروژه در همه مراحل کار تاکید کرد و افزود: امیدوارم این پروژه با موفقیت در سطح صنعت نفت اجرا شود و همانطور که پیش بینی شده است به دستیابی به منافع ملی منجر شود.
بر اساس این گزارش، استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالا با هدف شفاف سازی معاملات، جلوگیری از موازی کاریها، شناسایی و دسترسی بهتر به سازندگان داخلی تجهیزات و کالاهای صنعت نفت و در مجموع، بهبود فرایند تامین کالا در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و بر اساس تصمیم شورای معاونان وزارت نفت و تاکید شخص وزیر نفت، باید تا پایان بهمن ماه در همه شرکتهای تابعه وزارت نفت استقرار یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار