شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
شامگاه سه شنبه، دوازدهم آبان ۹۴، والدین "زنده یاد میثاق ثالثی"، نوزاد دو ساله اهوازی با رضایت به اهداء اعضای بدن وی، به 3 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند
به گزارش وب دا خوزستان، شامگاه سه شنبه، دوازدهم آبان ۹۴، والدین "زنده یاد میثاق ثالثی"، نوزاد دو ساله اهوازی با رضایت به اهداء اعضای بدن وی،به 3 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

دکتر امین بحرینی، فوق تخصص جراحی پیوند کلیه، کبد و پانکراس و عضو هیأت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز، پس از انجام این عمل گفت: تصمیم به موقع خانواده ثالثی، در شرایطی که جگرگوشه خود را به تازگی از دست داده بودند و به انجام این کار خداپسندانه و خیرخواهانه رضایت دادند، ستودنی است.

وی افزود: خوشبختانه با انجام این عمل جراحی، دو کلیه و کبد این نوزاد با موفقیت از بدن وی خارج و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی گفت: کلیه های این نوزاد 2ساله به دو نوجوان۱۰و ۱۱ساله پیوند شد چرا که این دو گیرنده، مدتها بود بخاطر مشکلات و تحمل بیماری نارسایی کلیوی، دچار کمبود وزن بودند و به همین دلیل، بین گیرنده و اهدا کننده تناسب وجود داشت.

بحرینی ادامه داد: کبد این نوزاد نیز با توجه به عدم وجود فرد گیرنده با شرایط مناسب در خوزستان، برای پیوند به یک کودک نیازمند به پیوند عضو، به بیمارستان شهید نمازی شیراز فرستاده شد.

وی گفت: هم اکنون حال عمومی دریافت کنندگان کلیه، خوب و با ثبات است ولی پس از پیوند، این شرایط و موقعیت بدن دریافت کننده عضو است که پذیرش یا عدم پذیرش عضو جدید را رقم می زند.

رئیس دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از خانواده های اشخاص دچار مرگ مغزی ناشی از حوادث رانندگی و غیره در این استان بر این باورند که برداشتن عضو از فرد قبل از خاکسپاری گناه است، اما وقتی از نزدیک با وضعیت بیماران نیازمند عضو مواجه می شوند، به انجام این عمل خیرخواهانه رضایت میدهند.

وی گفت: طبق آمار سالانه بین ۴تا ۶هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد، که در مقایسه با تعداد ناچیز آمار رضایت به اهداء عضو، تأسف برانگیز است و خوب است افراد جامه بدانند به دلیل عدم رضایت برخی خانواده ها به اهدا عضو عزیزانشان، روزانه در کل کشور بین 7 تا 10 نفر از بیمارانی که در صف انتظار پیوند عضو هستند، فوت می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار