پس از انتشار مطلبی در شوشان مبنی بر " کسب درآمد از رصد سیاره زهره در اهواز " مدیرگروه آموزشی نادکو خوزستان توضیحاتی ارائه نمودند.

"> فقط 200 هزار تومان در آمد کسب کردیم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴

پس از انتشار مطلبی در شوشان مبنی بر " کسب درآمد از رصد سیاره زهره در اهواز " مدیرگروه آموزشی نادکو خوزستان توضیحاتی ارائه نمودند.

 

پس از انتشار مطلبی از سوی یکی از خوانندگان شوشان مبنی بر " کسب درآمد از رصد سیاره زهره در اهواز " رضا مرید سادات جوان پرتلاش و مبتکر خوزستانی و مدیرگروه آموزشی نادکو خوزستان توضیحاتی ارائه نمودند.

مریدسادات در این خصوص گفت :  در این رصد عمومی که در پارک شهربازی اهواز برگزار گردید برخی شهروندان علاوه بر کسب اطلاعات در زمینه مباحث نجومی با کمک تلسکوپ و عینک های محافظ اقدام به رویت خورشید و سیاره زهره نمودند.

مریدسادات افزود : این کار صرفا از روی علاقه شخصی نسبت به ارتقا سطح علمی اهواز بود . برای این برنامه هم بیش از 14.000.000 ريال هزینه شد که کل مبلغ دریافتی 2.520.000 ريال بود.

وی افزود :  نصف این مبلغ هزینه عینک های ایمنی مخصوص رصد بود. چند نفری هم رایگان بازدید کردند. هزینه ها شامل اجاره تلسکوپ ها، حق الزحمه مدرسان نجوم و کادر برگزاری ، هزینه های ایاب و ذهاب و اجاره سیستم صوتی بودند.

مدیرگروه آموزشی نادکو خوزستان در رابطه با کلیت کار چنین گفت : پدیده گذر سیاره زهره آخریت بار 8 سال گذشته اتفاق افتاد و امسال هم دوباره تکرار شد. از آنجا که تا 105 سال دیگر این پدیده روی نمی دهد ما دیگر امکان دیدن آن را نخواهیم داشت.

وی افزود : تدارک برنامه رصد زهره در اهواز تقریبا از اوایل خردادماه شروع شد و هماهنگی هایی در این زمینه با سازمان پارک های شهرداری اهواز صورت گرفت. سازمان پارک ها و فضای همکاری بسیار گرم و صمیمی و بدون دریافت هزینه داشتند که واقعا از ایشان بابت همکاری تقدیر و تشکر ویژه به عمل می آورم .

مریدسادات ادامه داد : به دلیل سکوی مناسب موجود در پارک و دسترسی آسان شهروندان ، پارک شهر بازی را برای رصد سیاره زهره انتخاب نمودیم .

وی گفت : مبلغ 6 هزار تومان از شهروندان برای رصد سیاره زهره دریافت شد که از این مبلغ  سه هزار تومان بابت عینک محافظ و بخشی دیگر نیز بابت هزینه های ایاب و ذهاب مدرسان ، اجاره و خرید تلسکوپ و ... بوده است.

وی ادامه داد : بعد مالی قضیه برای ما اهمیت نداشت. آن دسته از افرادی نیز که فکر می کنند  این قبیل کارها سود مالی دارد بیایند ،ما حاضریم سود این قبیل کارها را تقدیم خودشان کنیم .

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار