نزدیک به 10 روز است که کلیه شعب موسسه مالی و اعتباری اعتماد در استان خوزستان دست از خدمات رسانی برداشته و بدتر آنکه وجوه به امانت سپرده شده مردم را باز نمی گردانند.

"> موسسه اعتماد ایرانیان خوزستان و بی اعتمادی مردم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲

نزدیک به 10 روز است که کلیه شعب موسسه مالی و اعتباری اعتماد در استان خوزستان دست از خدمات رسانی برداشته و بدتر آنکه وجوه به امانت سپرده شده مردم را باز نمی گردانند.

 

شوشان : در اردیبهشت ماه امسال برای چندمین بار متوالی بانک مرکزی، موسسه اعتماد ایرانیان را متخلف اعلام کرد و به صورت جدی به بانک‌ها هشدار داد که از ارائه خدمات به این موسسه خودداری نمایند .

به گزارش شوشان ، پس از اعلام غیرقانونی بودن ، سپرده گذاران این موسسه در خوزستان دچار سردرگمی شدند و خواستار استرداد پول های خود شدند. در همین زمینه امروز ( یک شنبه) جمعی از مشترکین این موسسه مقابل یکی از شعب تجمع نمودند.

 

نزدیک به 10 روز است که کلیه شعب موسسه مالی و اعتباری اعتماد در استان خوزستان دست از خدمات رسانی برداشته و بدتر آنکه وجوه به امانت سپرده شده مردم را باز نمی گردانند. در همین زمینه خبرنگار پایگاه خبری شوشان به شعبه طالقانی این موسسه مراجعه کرد. در این شعبه تعداد زیادی از سپرده گذاران تجمع کرده بودند و تقاضای استرداد پول های خود داشتند.

نکته جالب در اینجاست که رییس شعبه به مراجعین می گوید که فقط 15 میلیون تومان موجودی است و می توانید آن را میان خودتان تقسیم کنید ! این در حالی است که این شعبه در خیابان طالقانی است و به گفته برخی از مردم بسیاری از سرشناسان بازار حساب های میلیاردی در این بانک دارند و این 15 میلیون 1 نفر را هم راضی نخواهد کرد.

تاسف آورترین صحنه پس از به میان آمدن وجوه 15 میلیون تومانی در این موسسه ، درگیری های لفظی میان مردم بود. مردمی که هر کدام با دغدغه های فراوان به دنبال حق خود بودند. حال اگر به آنها که حساب های میلیاردی دارند، کاری نداشته باشیم تکلیف آن جوان که 30 میلیون در حسابش است چه می شود؟ یا آن مادری که خانه اش را فروخته و پولش را برای سود بیشتر در این موسسه گذاشته ؟

در میان مراجعین مردی 40 ساله هم بود که آرام و صبور نظاره گر اتفاقات بود. وی می گفت: مبایعه نامه ای را امضا کرده ام که حق پشیمانی آن 350 میلیون تومان می باشد و اگر چک من برگشت بخورد و یا بعنوان پشیمانی معرفی شود، این ضرر بزرگ را این موسسه یا مسوولان آن جبران می کنند؟

یک زن میانسال نیز می گوید: روز شنبه یک زن به موسسه مراجعه کرد و برای دریافت پولش التماس می کرد، با گریه حرف می زد که همسرم روی تخت بیمارستان است و اگر این پول به دستم نرسد شاید او را از دست بدهم! اما تنها پاسخ مسوولان این موسسه این بود که : صبر کن!

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار