اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
در بازدید اعضای شورای شهر آبادان از پروژه های گردشگری آبی اهواز:
در این بازدید که سه ساعت به طول انجامید اعضای شورای شهر آبادان اظهار امیدواری کردند که جزیره شادمانی آبادان و پروژه های گردشگری آبی در اهواز به برندگردشگری این استان تبدیل شوند.
روز گذشته دکتر حمیدحنظل عیدانی رییس کمیسیون اقتصادی، خلیل جنامی رییس مرکز پژوهش و مطالعات و ناصر کعبی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر آبادان مهمان سازمان عمران ساحل کارون بودند تا از چهار پروژه گردشگری آبی ساحل رودخانه کارون بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران ساحل کارون،اعضای شورای شهر آبادان با تقدیر از ابتکار عمل استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون به دلیل اجرای پروژه جزیره شادمانی در ساحل بهمنشیر و پروژه های گردشگری آبی در کلانشهر آبادان بر لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در استان خوزستان تاکید کردند.

در این بازدید که سه ساعت به طول انجامید اعضای شورای شهر آبادان اظهار امیدواری کردند که جزیره شادمانی آبادان و پروژه های گردشگری آبی در اهواز به برندگردشگری این استان تبدیل شوند.

دکتر حمیدحنظل عیدانی رییس کمیسیون اقتصادی در این بازدید ضمن تحسین دیدگاه استاندار خوزستان در خصوص توسعه زیرساخت های گردشگری و استفاده از ظرفیت های بکر گردشگری خوزستان گفت: مجموعه اقدامات تفریحی و توریستی که در پروژه جزیره شادمانی شهرستان آبادان و پروژه های گردشگری اهواز در حال انجام است ضمن ایجاد اشتغالزایی می تواند گام بلندی در جهت شناختن ظرفیت های مغفول گردشگری در سواحل رودخانه های استان باشد.

مهدی مداری مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون نیز ضمن خوشآمدگویی به اعضای شورای شهر آبادان ، از عزم جدی استاندار خوزستان برای توسعه گردشگری آبی در استان خبر داد و گفت:سازمان عمران ساحل کارون زیرساخت های گردشگری آبی در این پروژه ها را احداث می کند تا سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه مشوق های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون بیان داشت:پروژه های گردشگری آبی در اهواز و آبادان طبق آخرین متد روز و استانداردهای بین المللی احداث می شود. 

مداری به پروژه جزیره شادمانی آبادان اشاره کرد و گفت:مقرر شده در این پروژه عظیم، سه کیلومتر از انهار لایروبی شود و کانال آب به عمق چهار متر و عرض ۵۰ متر در این پروژه اجرا می شود. احداث دیوارهای ساحلی، شمع کوبی، احداث نرده های ساحلی، پیست دوچرخه سواری، اسب دوانی و پیاده روی در این جزیره از دیگر اقدامتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است. پیست دوچرخه سواری و پیاده روی به طول شش کیلومتر در جزیره راه اندازی می شود تا گردشگران بتوانند ساعات مفرحی را در این جزیره سپری کنند.

مداری ادامه داد:پس ازپاکسازی نخیلات و نی زدایی، شش راه فرعی در جزیره شادمانی احداث می شود. همچنین ۴۶ برج نور و پایه روشنایی نیز در جزیره نصب و راه اندازی می شود تا این جزیره در تمامی ساعت شبانه روز برای شهروندان و گردشگران قابل استفاده باشد.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون یادآورشد: همچنین مالک 2/4 هکتار زمین نیز در این منطقه وزارت کشور و دولت کریمه است که برای این مقدار زمین نیز طراحی هایی در حال انجام است که پس از مراحل قانونی خود این زمین برای بهره برداری مرتبط با پروژه به بخش خصوصی توانمند واگذار می شود.  

 مداری تصریح کرد: در این پروژه نیروهای بومی منطقه به کار گرفته شده اند و به هیچ وجه از پیمانکاران غیربومی استفاده نشده است تا بتوانیم در مرحله اجرای این پروژه نیز زمینه اشتغال و ارتقای معیشیت اهالی و شهروندان آبادانی را نیز فراهم کنیم.  

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون با تقدیر از زحمات استاندار خوزستان گفت: کلیه پروژه های گردشگری آبی در استان خوزستان از ابتکارات دکتر مقتدایی بوده است و ایشان به طور مستمر پیگیر اجرای باکیفیت تر و سریع تر پروژه ها گردشگری استان هستند تا در موعد مقرر مورد بهره برداری شهروندان و گردشگران قرار گیرد.  مداری تاکید کرد: کلیه امکانات این جزیره برای استفاده عموم می باشد و پس از بهره برداری اداره و نگه داری آن نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

 مدیر عامل سازمان ساحل عمران کارون، در این بازدید گفت: در محدوده شهر اهواز سه ایستگاه قایق‌رانی، کافه جزیره، پله‌های سنگی، نورافشانی کارون را در درست کار داریم که اکنون در حال تکمیل هستند.

 او با بیان این که پروژه‌های گردشگری رودخانه کارون تا پایان سال به بهره برداری  می‌رسند اظهار کرد: اسکله قایق‌رانی کیانپارس نسبت به دیگر پروژه‌ها از پیشرفت بیشتری برخوردار است و کافه جزیره هم حدود70درصدپیشرفت داشته است.

 مداری ادامه داد: ایستگاه قایق‌رانی به گونه‌ای است که می‌توان به راحتی از شرق به غرب و از غرب به شرق رودخانه دسترسی پیدا کرد. یعنی از کیانپارس می‌توان به سمت عامری و از عامری هم به سمت گلستان حرکت کرد و حتی امکان رفتن تا کوت عبدالله با قایق نیز ایجاد شده است.

 او با اشاره به این که هفت طرح دیگر به محض به سرانجام رسیدن این طرح‌ها آغاز می‌شود گفت: سعی شده که در همه نقاط اهواز به صورت مساوی پروژه‌هایی انجام شود. یعنی هیچ گونه تبعیضی در مناطق مختلف قایل نشده‌ایم.

 مدیر عامل ساحل عمران کارون تصریح کرد: اعتبار هر پروژه 10 میلیارد تومان است که از سوی استاندار خوزستان تامین می‌شود و چهار پروژه‌ای که در سطح اهواز اجرا می‌شود روی هم رفته 40 میلیارد تومان هزینه داشته‌اند.

 او درباره این که آیا ساحل‌سازی بی‌رویه بر کارون صورت گرفته یا خیر  گفت: ما براساس خط پروژه‌ای که توسط مشاوران سازمان آب و برق برای ما تعریف شده کار کرده‌ایم و در زیاد و کم کردن ساحل هیچ کاری نکرده‌ایم زیرا خط پروژه توسط آن‌ها مشخص شده است.

 مداری ادامه داد: این گونه پروژه‌ها در استان برای اولین بار است اجرا می‌شوند و می‌توان گفت تاثیری به سزا در صنعت گردشگری استان خواهند داشت.

 وی توضیح داد: جزیره کیش هم که هوای بسیار گرمی دارد همیشه گردشگر دارد. با ایجاد این امکانات در واقع ما کاری می‌کنیم که اهواز نیز در ماه‌های گرم سال هم گردشگر داشته باشد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار