شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
ایدنی افزود: این پروتکل پس از انجام تحقیق بر روی سه هزار و 500 نفر بیمار تنفسی پس از سال 92 تدوین و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مراجعان تنفسی ناشی از بارندگی به مراکز درمانی ، براساس پروتکل درمانی ابلاغی به تمام پزشکان اورژانس بیمارستان های خوزستان، رسیدگی و درمان می شوند.

به گزارش ایرنا دکتر اسماعیل ایدنی سه شنبه در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از افزایش بیماران تنفسی ناشی از نخستین بارش باران در سال 1392، درمان گام به گام و یک الگوی واحد به تمامی بیمارستان ها و پزشکان برای درمان مراجعان تنفسی ابلاغ شد.

وی افزود: این پروتکل پس از انجام تحقیق بر روی سه هزار و 500 نفر بیمار تنفسی پس از سال 92 تدوین و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

ایدنی ادامه داد: با برنامه ریزی و تمهیدات پیشگیرانه، هیچ گونه مورد فوتی در اثر بیماری های تنفسی ناشی از بارندگی گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: تشخیص اسیدی بودن باران بر عهده محیط زیست است و به نظر می رسد شواهدی مبتنی بر اسیدی بودن باران وجود نداشته است.

وی گفت: در صورت اسیدی بودن باران، علاوه بر دستگاه تنفس، پوست، چشم و گیاهان درگیر می شوند، و مرگ و میر حیوانات را هم به دنبال دارد که سازمان محیط زیست باید با آزمایش مشخص کند.

ایدنی اضافه کرد: تنگی نفس به دنبال بارندگی، می تواند ترکیبی از عوامل مختلف باشد که بطور قطع موارد حساسیت زا دخیل است و نقش آلاینده ها نیز رد نمی شود، اما سهم مواد آلاینده و وزن دخالت آنها برای ما روشن نیست چون باید متکی بر شواهد صحبت کنیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: مطالعه فراوانی آسم در کودکان و بالغان خوزستان در حال انجام است و امید است تا هفت ماه دیگر به نتیجه برسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: بر اساس تجربه سال های گذشته، پیش از بارش باران، داروهای مورد نیاز تمامی مراکز بیمارستانی و شرکت های پخش دارویی و داروخانه ها تامین شد.

دکتر حسین برزگر ادامه داد: سازمان غذا و داروی کشور علاوه بر ذخیره قبلی، سهمیه ویژه برای ما در نظر گرفت.

وی گفت: هیچ گونه کمبود دارویی در زمان بروز بیماری های تنفسی پیش از بارندگی در خوزستان وجود ندارد.

آخرین آمار مراجعان تنفسی ناشی از بارش باران به مراکز درمانی خوزستان از چهارشنبه گذشته تا صبح امروز سه شنبه، 17 هزار و 76 نفر گزارش شده است.

افزایش مراجعان ناشی از مشکلات تنفسی به بیمارستان های خوزستان هنگام بارش باران و پس از آن، حدود سه سال است که به معضلی تبدیل شده که تاکنون دلیل اصلی آن مشخص نشده است. 

آلودگی هوا ناشی از متصاعد شدن و سوختن مشعل های نفت و گاز در تاسیسات نفتی خوزستان، وجود صنایع آلوده کننده، و نیز کاشت بی رویه درختی موسوم به کونوکارپوس که گرده افشانی که بیشتر در پاییز اتفاق می افتد، از جمله عوامل احتمالی این مشکل ذکر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار