شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
كارگاه آموزشی پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ایدز و هپاتیت در دانشگاه پیام نور لالی برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لالی، در تاریخ 12 آبان ماه 94 و با هدف حساس سازی و ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان، کارگاه پیشگیری و کنترل بیماری های ایدز و هپاتیت در دانشگاه پیام نور لالی با حضور مهندس شنبه زاده رئیس مرکز بهداشت لالی برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی مهندس شنبه زاده در جمع دانشجویان با بیان اصول پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ایدز، بر خود مراقبتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، خویشتن داری در زمان تجرد، وفاداری به همسر و لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و آشنایی با عوامل خطر تاکید کرد.

وی ایدز را بعنوان یکی از شایع ترین بیماریهای روز دنیا یاد کرد و اظهار داشت: این بیماری در بسیاری از کشورهای مختلف دنیا سیر صعودی یافته و در حال رشد است که ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین عامل در کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه در ارتباط با راه انتقال بیماری و پیشگیری از این بیماری است ، این آموزشها باید علاوه بر اینکه به افراد عادی ارائه می شود به گروههای در معرض خطر بصورت جدی ارائه گردد که لازم است متولیان و دستگاههای مرتبط تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.

گفتنی است در پایان این کارگاه، رئیس مرکز بهداشت لالی به سوالات حاضرین در این کارگاه آموزشی پاسخ داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار