شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
حاجتی تشریح کرد:
حاجتی خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و اداری استان آمادگی همه نوع همکاری با سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از بوروکراسی‌های اداری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای پروژه‌ها را دارند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: به منظور مشارکت بهتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان، مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب آن‌ها در نظر گرفته شده است.
 
امید حاجتی در خصوص ظرفیت‌های موجود در استان اظهار کرد: وجود منابع عظیم نفت، گاز، پتروشیمی، بنادر، تالاب، رودخانه‌ها و نیز  وجود ۳۲۰ کیلومتر مرکز خاکی و ۳۰۱ کیلومتر مرز آبی از جمله مزایای استان است که سبب شده خوزستان در موقعیتی خاص و ارزنده قرار گیرد.
 
وی ضمن اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان افزود: وجود نیروگاه و سد کارون ۳، نیروگاه و سد دز، نیروگاه و سد کرخه، نیروگاه و سد کارون ۴، نیروگاه و سد گتوند، سد مارون، تاسیسات فولادی و ذوب آهن از جمله مزایای استان هستند که موجب جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران به خوزستان می‌شود.
 
حاجتی تصریح کرد: برخورداری از معافیت پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد، امکان تاسیس شرکت‌های خارجی به هر میزان از درصد سهام، عدم اعمال مقررات گمرکی و قانون تجارت جهانی در منطقه آزاد و امکان ورود کالا به منطقه آزاد بدون پرداخت حقوق ورودی از دیگر مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان هستند.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: همچنین صدور گواهی مبدا برای کالاهایی که از منطقه آزاد خارج می‌شوند، عدم نیاز به تحصیل قبلی روادید برای اتباع خارجی به منظور ورود مستقیم به منطقه و امکان تاسیس بانک و موسسه اعتباری ایرانی با سرمایه داخلی و خارجی از دیگر مشوق‌های سرمایه گذاری در استان محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش از ۱۸ تا ۲۱ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا نشست معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان، بیستم آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش با حضور استاندار خوزستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
 
حاجتی خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و اداری استان آمادگی همه نوع همکاری با سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از بوروکراسی‌های اداری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای پروژه‌ها را دارند.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار