شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۸

رئیس آموزش و توسعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از راه‌اندازی دوباره آموزشکده‌های فنی نفت خبر داد.

به گزارش فارس ، حمیدرضا ریاحی در جلسه هماهنگی رؤسای آموزش شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مجدد آموزشکده‌های فنی نفت به معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی، اظهار داشت: این پیشنهاد به دنبال احساس نیاز صنعت نفت به لزوم بکارگیری جوانان متخصص و فنی برای جایگزینی آنها با نیروهای بازنشسته و با توجه به اهمیت ماندگاری نیروهای جوان در صنعت نفت و منطقه به دلیل بومی بودن و تعلق خاطر داشتن پس از بررسی‌های متعدد توسط کارشناسان این شرکت مطرح شد.

وی با بیان اینکه نفت، صنعتی حساس و پیچیده ایست و نیاز به نیروهای زبده و متخصص دارد گفت: با توجه به پیچیدگی این صنعت، در حال حاضر فراگیری آموزش نیروهای ورودی از موسسات آموزشی، منطبق بر خواسته‌های این صنعت نیست و ضرورت دارد مطابق تعاریف و نیازهای خود نفت نیروها آموزش ببینند.

ریاحی تجربه آموزشگاه‌های قدیم فنی و حرفه‌ای صنعت نفت را تجربه‌ای خوب و ارزشمندی ارزیابی کرد و گفت: راه‌اندازی مجدد این آموزشکده‌ها می‌تواند در افزایش سطح علمی جوانان نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

رئیس آموزش و توسعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: با بررسی تمام جوانب موضوع از نظر اینکه تعهد استخدامی برای صنعت نفت ایجاد بشود یا ایجاد نشود، ظرفیت ورودی متقاضیان به آموزشکده‌‌های فنی نفت تعیین می‌شود.

وی افزود: قرار است به‌جای هنرستان قدیم، نیروها در سطح بالاتر در آموزشکده‌های فنی در رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت از قبیل بهره‌برداری، مکانیک  و برق و ابزار دقیق با گرایش‌های صنایع نفت و گاز در سطح تکنسین، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و واحدهای درسی نظری و کارگاهی را بگذرانند.

ریاحی راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی نفت را گره گشای نیازهای این صنعت دانست و گفت: این آموزشکده در تمام شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که دارای فضاهای آموزشی و کارگاه‌های عملی باشند راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ثبت دوره‌های آموزشی طی شده توسط نیروها خبر داد و افزود: آموزش نیروی انسانی یک مقوله مهم و پراهمیت در پویایی سازمان‌ها است و با اعتقاد به این اصل، سامانه مذکور برای ایجاد بانک اطلاعاتی ثبت تمام سوابق آموزشی نیروها راه‌اندازی شد .

ریاحی تأکید کرد: لازم است تمام مسئولان ادارات آموزش شرکت‌های تابعه نسبت به ورود به این سامانه و ثبت دوره‌های آموزشی توسط نیروها اعم از رسمی و غیر رسمی در اسرع وقت اقدام نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار