شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
رئیس مرکز بهداشت استان: سبک زندگی سالم میتواند بروز دیابت را حداقل 11 سال به تاخیر بیاندازد و حتی 20 درصد موارد آن را از بین ببرد

دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان با اعلام خبر بی اطلاعی نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود، اظهار داشت: طی سالهای اخیر افزایش شیوع دیابت در جهان این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است بطوریکه در سال 2014 تعداد مبتلایان به دیابت تقریبا برابر 400 میلیون نفر بوده و پیش بینی میشود تا 20 سال آینده این میزان به 592 میلیون نفر افزایش یابد.

دکتر سلمان زاده افزود: در حال حاضر حدود 5 میلیون نفر در سطح کشورمان مبتلا به دیابت بوده که نیمی از آنها از بیماری خود بی خبرند و پیش بینی می شود تا 20 سال آینده تعداد مبتلایان به دیابت در کشور به بیش از 6.5 میلیون نفر برسد.

رئیس مرکز بهداشت استان از سبک زندگی سالم به عنوان یک عامل مهم در پیشگیری از ابتلا به دیابت نام برده و تصریح کرد: سبک زندگی سالم میتواند بروز دیابت را حداقل 11 سال به تاخیر بیاندازد و حتی 20 درصد موارد آن را از بین ببرد.

دکتر سلمان زاده ادامه داد: کاهش وزن تا حداقل 7 درصد وزن اولیه فرد که با استفاده از رژیم غذایی سالم (کم چربی و کم کالری) و فعالیت بدنی متوسط (حداقل 150 دقیقه در هفته) حاصل شده باشد از مهمترین مداخلات در روش و سبک زندگی محسوب می گردد.

رئیس مرکز بهداشت استان سپس به هفته ملی دیابت در کشور اشاره کرده و اظهار داشت: امسال 20 الی 26 آبان به عنوان هفته ملی دیابت اعلام و برای هر روز آن نیز نامی در نظر گرفته شده است.

دکتر سلمان زاده افزود: مرکز بهداشت استان خوزستان در طول این هفته برنامه های متنوعی متناسب با عناوین و شعار روزها برگزار خواهد کرد. اجرای برنامه های آموزشی به ویژه برای کودکان و نوجوانان، کنفرانس خبری و همچنین برگزاری همایش، سمینار و کارگاه ها از مهمترین این فعالیتها خواهند بود. 

وی در پایان عناوین روزهای هفته ملی دیابت را به شرح زیر اعلام نمود:

چهارشنبه        20 آبان      دیابت و رسانه
پنج شنبه        21 آبان       دیابت و مشارکتهای بین المللی
جمعه              22 آبان      دیابت و ورزش همگانی
شنبه              23 آبان      دیابت و سازمانهای مردم نهاد
یکشنبه           24 آبان      دیابت و آموزش و پرورش
دوشنبه           25 آبان      دیابت و مشارکتهای اجتماعی
سه شنبه        26 آبان      دیابت و کودک و نوجوان

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار