اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
 اولين جلسه كميته حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس با حضور مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان، اعضاء شوراي شهر، معاون فرهنگي شهرداري و جمعي از مديران شهرداري برگزار شد.

  به گزارش سايت شهرداري اهواز ، در اين جلسه كه صبح چهارشنبه 20 آبان ماه با حضور اعضاء كميته حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس برگزار شد ، آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز با تسليت به مناسبت ايام سوگواري شهادت امام حسين(ع) گفت: امروزه هر جاي ايران كه نام خوزستان گفته مي شود با فكه و طلائيه و شلمچه شناخته مي شود. خوزستان در 8 سال دفاع مقدس دين خود را به اسلام ادا كرده است.

 وي در ادامه گفت: خرسنديم كه امروز توانستيم با همكاري مسئولان در راس استان و نمايندگان مردم در شوراي شهر، شهرداري را از يك سازمان خدماتي به سوي نهادي فرهنگي اجتماعي يك گام نزديكتر كنيم. سالهاي گذشته شهرداري را با عنوان سازمان خدماتي مي شناختند ولي امروزه نقش بسزايي در كارهاي فرهنگي و اجتماعي دارد كه جا دارد از اعضاء محترم شوراي شهر و شهردار محترم به خاطر نگاه ويژه به مقوله فرهنگ تقدير و تشكر نمائيم.

آهن جان افزود: امروز با دستور شهردار اهواز جمع شديم تا اتفاقاتي كه در 8 سال دفاع مقدس در شهر اهواز افتاده و شهرداري درآنها نقش بسزايي داشته را ثبت نمائيم. در همين راستا كميته اي با 18 عضو تشكيل شده كه انشاا... بتوانيم اين اسناد را جمع آوري كنيم. شهرداري اهواز با تقديم 22 شهيد توانسته است نقش اساسي در جبهه هاي جنگ داشته و خدمات ارزنده اي از خود به جاي بگذارد. در حال حاضر كارهاي اوليه باغ موزه و كلنگ زني آن انجام شده و انشاا... با درايت اعضاء محترم شوراي شهر بتوانيم بزودي اين باغ موزه را راه اندازي نمائيم تا نسل آينده و كودكان و نوجوانان بتوانند از طريق آن با جبهه و جنگ آشنا شوند.
سردار علي پور مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان نيز با ابراز خرسندي از حضور در جمع تلاشگران شهرداري اهواز گفت: استان خوزستان داراي ظرفيتهاي بزرگي است از جمله اين ظرفيتها حاصلخيز بودن خاك خوزستان، 340 كيلومتر ساحل، 8 رودخانه دائمي كه 24 ساعته آب شيرين وارد خوزستان مي كنند، نفت، قوميتها و... در مركز خوزستان است. همه اين ظرفيتها در يك جا جمع شده است و مركز استان به عنوان يك شهر مهاجر پذير با فرهنگهاي متفاوت امروز خودش را به عنوان يك كلانشهر ويژه در جمهوري اسلامي نشان مي دهد.

وي در ادامه افزود: اين يك واقعيت است كه در شهر اهواز وجود دارد از زير ساختهاي فرهنگي، اجتماعي، خدماتي و آنچه به عنوان يك كلانشهر وجود دارد بايد به اين ظرفيتها پيوند بخورد. نقشه راه مشخص مي كند كه چه قدر از اين ظرفيتها به شكل مناسب استفاده شود.

سردار عليپور در ادامه با برشمردن ويژگي هاي خاص استان خوزستان و شهر اهواز و منابع بينظير آن افزود: يكي از ظرفيتهاي استان خوزستان بحث دفاع مقدس و مديريت جهادي است كه بايد از اين ظرفيت استفاده كنيم و امروز هم در خدمت شما هستيم تا اين ظرفيتها را شناسايي كرده و از آنها استفاده كنيم. مقام معظم رهبري 6 بار درباره موضوع دفاع مقدس در استان خوزستان حضور پيدا كردند آيا اين براي ما ظرفيت نيست؟ چرا خوزستان به عنوان تجلي گاه ورود شيعه مطرح نشود؟ ما به دنبال اين هستيم كه دست به دست هم بدهيم و اتفاقاتي را كه در كلانشهر اهواز افتاده نشان دهيم و فضاها و المانهايي را براي بازديد علاقمندان آماده كنيم. ما با تحقيق و پژوهش متوجه شديم كه 52 نقطه از شهر اهواز تنها در يك روز بمباران شد. مي توان به معرفي اين ظرفيتها پرداخت و از آن به عنوان محلي براي بازديد خانواده ها استفاده كرد.

مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان با بيان اينكه در بسياري از شهرها باغ موزه دفاع مقدس وجود دارد گفت: 85 درصد باغ موزه دفاع مقدس تهران از خوزستان گرفته شده است. سالانه 4 ميليون نفر راهيان نور به اهواز مي آيند ولي يك مكان نداريم كه بگوييم چه اتفاقي افتاده است؟ و نقش خوزستان در دفاع مقدس چقدر بوده است؟ آيا نمي توانيم خوزستان را به عنوان قطب فراملي مطرح كنيم؟

وي در ادامه گفت: ما در مركز استان به باغ موزه نياز داريم. چه بخواهيم و چه نخواهيم دفاع مقدس به عنوان فرهنگ و هويت ما است. دفاع مقدس ظرفيتي است كه از زمين حاصلخيز آبهاي روان و نفت و ساحل كمتر نيست.

آذر زمان پور عضو شوراي شهر كه در اين مراسم حضور داشت نيز گفت: دفاع مقدس برگ زريني بر افتخارات مردم اين سرزمين است و بايد به عنوان يك ميراث معنوي و فرهنگي آن را به صورت عيني تجسم كنيم. مي توان عملياتهاي مختلفي كه انجام شده را به صورت بازسازي شده در باغ موزه دفاع مقدس ديد.

وي افزود: با رشادتهايي كه جوانان كردند ما امروز امنيت داريم و با امنيت زندگي مي كنيم از اين بابت مديون شهدا هستيم. ما جنگي با 52 كشور داشتيم و جوانان ما با دست خالي كاري كردند كه هيچ جاي ديگر رخ نمي داد .ما بايد هم انديشي كنيم تا از اين باغ موزه بهتر استفاده شود.

زيبا صالحپور عضو ديگر شوراي شهر اهواز هم فرصت هاي خوزستان را الطاف الهي دانست و گفت: اگر از اين الطاف الهي و فرصتها استفاده نكنيم همانا به مانند نداشتن هاست. هدف از تشكيل اين جلسه دو مورد است يكي راه اندازي موزه دفاع مقدس كه اين موزه براي حفاظت از آثار 8 سال دفاع مقدس است و هدف ديگر اينكه منتج شود به ساخت فيلمي از حضور و كيفيت حضور شهرداري در 8 سال دفاع مقدس تا نسلهاي آينده به خود ببالند كه پدرانشان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

صالحپور ادامه داد: ما نسلي كه در جنگ حضور داشتيم نتوانستيم آنچه اتفاق افتاده را به فرزندانمان منتقل كنيم كه اين باعث برخي بي حرمتي ها مي شود ولي شايد هنوز فرصت باقي باشد و يكي از راه هاي جبران آن ايجاد موزه دفاع مقدس است.

حجت الاسلام سواري نيز با تسليت به مناسبت ايام محرم گفت: در واقع بيان جنگ بيان ارزشهاست، ارزشهايي كه انسانيت و جامعه بشري امروز از آنان ياد مي كند و آن ارزشها دفاع از مليت، دفاع از وطن و حقوق يك جامعه و ارزشهاي معنوي جامعه است. باغ موزه اي كه قرار است راه اندازي شودكار بزرگ و ماندگاري است و در شهرداري ديد خوب و معنوي نسبت به اين كار دارند و اميدوارم طي يكي دو سال آينده باغ موزه اي داشته باشيم كه به آن افتخار كنيم.

سواري گفت: ما معتقديم شوراي شهر براي تك تك افراد ساكن در شهر بايد خدماتي را ايجاد كند اين خدمات هم ارزش معنوي دارد و هم كارهاي فرهنگي است. ما بايد ظرفيتهاي دفاع مقدس را احياء كنيم تا فكرها و سرمايه ما به استانمان جلب شود.

در ادامه اين مراسم پس از خاطره گويي رستم منش مدير عامل سازمان اتوبوسراني از دوران دفاع مقدس ، احكام اعضاء كميته حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس شهرداري ابلاغ گرديد.

 شايان ذكر است موسوي شهردار اهواز نيز امير آهن جان معاون فرهنگي را با حفظ سمت به عنوان نماينده شهرداري جهت پيگيري و تشكيل جلسات مرتبط با تفاهم نامه همكاري شهرداري با اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان خوزستان معرفي نموده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار