شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
دکتر ایدنی: همه برنامه های ابلاغی از وزارت و همچنین گامهای مختلف طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت باید اجرا شود، زیرا منابع مربوط به اجرای هر برنامه از قبل تامین شده است

شنبه 23 آبان ماه 94 جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات، مهندس صادق مرادی دبیر اجرایی طرح تحول در حوزه بهداشت و معاون اجرائی مرکز بهداشت استان، دکتر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان، روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نیز کارشناسان توسعه بهداشت معاونت بهداشت دانشگاه با هدف ارائه گزارش وضعیت بسترسازی و سیاست گذاری در شهرهای با جمعیت 50 تا 500 هزار نفر و میزان آمادگی فنی و اجرایی و همچنین تحلیل گزارش عملکرد شهرستانها ی مجری برنامه سلامت حاشیه شهرها در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه دانشگاه، گفت: برای پیشبرد یک هدف سه مؤلفه اساسی لازم است که عبارتند از برنامه، منابع مالی و ساختار.

ایدنی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دغدغه های کمتری نسبت به اجراء در حوزه درمان دارد، زیرا تامین منابع مالی و پایداری آن در حوزه درمان به منابع مالی وابستگی شدیدی دارد و چون پرداخت کننده منابع مالی سازمان های بیمه گر هستند و بعضا" تعهدات خود را در قبال مراکز درمانی به خوبی انجام نداده اند، سبب ساز برخی نگرانی ها در این خصوص شده است، اما در حوزه بهداشت مشکلی در زمینه تامین منابع مالی وجود ندارد و برنامه بهداشت بسیار شفاف است و ساختار آن هم با حوزه درمان قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: حوزه بهداشت از ساختار مناسبی برخوردار بوده و در سراسر کشور تشکیلات ریشه ای و بنیادی قابل قبولی دارد و همواره یکی از افتخارات نظام سلامت کشور، ساختار مناسب حوزه بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همه برنامه های ابلاغی از وزارت بهداشت و همچنین گام های مختلف طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت باید اجراء شود، زیرا منابع مربوط به اجرای هر برنامه و طرحی در این خصوص از قبل تامین شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان گفت: معاونین دانشگاه باید بصورت مستمر از واحدهای تابعه گزارشات مربوطه را دریافت و بازدیدهای میدانی نیز از واحدهای زیر مجموعه بعمل آورند تا از کیفیت و نحوه ارائه خدمت رسانی به مردم آگاهی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به راه اندازی پایگاههای سلامتی که تاکنون راه اندازی نشده اند، گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات لازم، ضرورت دارد تا مدیران شبکه با مداخلات لازم نسبت به راه اندازی این پایگاهها اقدام لازم را بعمل آورند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه به مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه وجود دارد ولی مسئله مهمتر این است که از پرسنل موجود به نحوه مطلوبی استفاده شود.

ایدنی در پایان گفت: مدیران شبکه ها باید ضمن اطلاع از میزان منابع مالی در اختیار، در راستای حل مشکلات مردم و خدمت رسانی بیشتر به آنها اقدام لازم را بعمل آورند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه معاون بهداشت دانشگاه، دبیر اجرائی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، کارشناس مسئول ستاد گسترش و توسعه معاونت بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران شبکه های بهداشت و درمان گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را ارائه کردند.











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار