شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
توصیه مقتدایی به سرمایه‌گذاران؛
استاندار خوزستان گفت: خوزستان مستعدترین استان برای سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می‌شود و از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنیم.
استاندار خوزستان گفت: خوزستان مستعدترین استان برای سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می‌شود و از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنیم.

عبدالحسن مقتدایی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش با بیان اینکه توسعه باید تمام ابعاد و زمینه‌ها را در بر گیرد، اظهارکرد: زمانی می‌توانیم بگوییم که توسعه صورت گرفته که همه موارد به صورت همه جانبه رعایت و انجام شده باشند.

وی افزود: اگر قرار است در کشور اتفاقی بیافتد، باید برنامه توسعه و چشم انداز آن به معنای واقعی صورت گرفته باشد.

مقتدایی تصریح کرد: اگر بهترین ایده‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و بهترین برنامه‌ریزان وجود داشته باشند اما اعتبار و سرمایه‌ای تامین نشده باشد، تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها چندان مثمر ثمر نخواهند بود.

وی با بیان این‌که تمام برنامه‌ریزی‌های مملکت ما به جغرافیایی به نام خوزستان ختم می‌شود، بیان کرد: بر این اساس تحقق توسعه بدون پرداختن به منابع نفت و گاز بی‌فایده و در واقع خوزستان به عنوان تجهیز کارگاه توسعه کشور محسوب می‌شود.

مقتدایی ادامه داد: خوزستان علاوه بر این‌که تجهیز کارگاه توسعه کشور محسوب می‌شود با قابلیت‌های بی‌شماری که دارد به عنوان یک منبع عظیم و سرشار سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید که می‌تواند سرمایه‌های بسیاری را جذب کند.

استاندار خوزستان گفت: به عبارتی جایی که می‌توان در آن پول جارو کرد، استان خوزستان است و اگر قرار است در این کشور استانی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت هر چه بیشتر وجود داشته باشد و به اصطلاح در آن پول جارو کرد استان خوزستان است.

وی افزود: در همین راستا به منظور رساندن خوزستان به جایگاه واقعی خود رسالت، امروز وظیفه‌ای بر دوش همه مسوولان است. یعنی اینقدر سازمان یافته عمل کنیم که بتوانیم هر چه بیشتر سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کنیم اما به گونه ای عمل نکنیم که خارجی‌ها به عنوان نیروی دسته دوم به ما نگاه کنند.

مقتدایی گفت: اینقدر باید قوی و به روز در عرصه‌ها حاضر شویم که به این باور برسند که برای اجرای پروژه‌ها در تمام سطوح مطالعاتی، برنامه‌ریزی و استفاده از نیروی متخصص می‌توان از نیروها و توان داخلی بهره گرفت و استفاده از نیروهای خارجی برای اجرای پروژه‌ها در استان ما صرفه اقتصادی برای آنان ندارد.

استاندار خوزستان به ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند واقعا یک گوهر است و آنقدر توانایی و استعدادهای بالقوه دارد که می‌تواند بخش عظیمی از نیازها را تامین و به واقع منطقه آزاد اروند به معنای تسهیل بخشی امور است.

وی افزود: پیشنهاد و توصیه بنده به تمام افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند این است که با هیچ جای دیگر وارد مذاکره نشوید، به خوزستان بیایید و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه این استان بهره گیرید.

امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: مزیت‌ها و پتانسیل‌های تمام مناطق استان به تفکیک مناطق شهری و روستایی به منظور معرفی هر چه بیشتر به سرمایه‌گذاران بخش داخلی و خارجی شناسایی و مشخص شده است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و همت تمامی دستگاههای اجرایی استان توانستیم فرصت های سرمایه گذاری اصلی و برتر را برای عرضه به بازدید کنندگان هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور آماده و ارائه کنیم.

پیش بینی تولید ۵ میلیون تنی فولاد در منطقه آزاد اروند

همچنین زمانی، مدیر عامل منطقه آزاد اروند در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده منطقه آزاد گفت: خوزستان به عنوان محور صنایع در کشور می‌تواند فرصت‌های ارزنده‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای ۵ سال آینده تولید ۵ میلیون تنی فولاد را در منطقه آزاد اروند پیش بینی کرده‌ایم، افزود: این حجم تولید به معنای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۵۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم است.

زمانی با اشاره به تسهیل زیرساخت‌ها در منطقه آزاد اروند و فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری به منظور هدایت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به این منطقه، گفت: وجود منطقه آزاد اروند و آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم در حوزه فرهنگ، بهداشت، امنیت، آب، برق، گاز و سایر زیر ساخت‌ها، دسترسی به آب‌های آزاد و همجواری با کشورهای خلیج فارس به خوبی می‌تواند گویای این مساله باشد که این مجموعه می‌تواند طیف عظیمی از سرمایه‌گذاری را ایجاد کند که در دنیا بی نظیر است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند در ادامه اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال حصار منطقه ایجاد شود و این به معنی ورود و خروج آزاد بدون ویزا، عوارض گمرکی و سایر موانع قانونی است.

امیر زمانی زاده، رئیس هیات مدیره شرکت مارون پارس نیز با بیان اینکه این شرکت قریب به ۲۴ سال است که در اهواز و ۵ سال در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز مشغول به فعالیت است، گفت: شرکت‌های خصوصی در راستای اجرای اصل ۴۴ خصوصی‌سازی پتانسیل، آمادگی و انگیزه لازم برای مشارکت در اجرای پروژه‌ها به منظور توسعه استان و رفع مشکل اشتغال را دارند.

وی با بیان اینکه مقوله توسعه به عنوان یک امر جامع و فراگیر در برگیرنده همه اقدامات است که بسترهای لازم برای پیشرفت جامعه در تمام شرایط را فراهم می‌کند، اظهار کرد: بدون سرمایه‌گذاری‌های لازم سخن گفتن از ارتقای آموزش و آموزش عالی که خود آن نیز مقوله‌ای زیر بنایی است بیشتر به شوخی می‌ماند؛ بنابراین در این حوزه امر سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها مقوله‌ای حیاتی و غیر قابل انکار است.

منبع:ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار