شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان تصریح کرد: نکاتی که در برنامه توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد ما هم باید در خوزستان به طور جدی آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم که. تنوع بخشی بازار هدف یکی از این موارد است در حالی که بازار هدف ما محدود است و با کوچک‌ترین تلاطمی دچار رکود و بی‌ثباتی می‌شویم.

شوشان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت:. خلاء برنامه صادراتی آن احساس می‌شود و چشم انداز مشخصی برای صادرات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شوشان مهرداد نیکو ظهر امروز در نوزدهمین همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه خوزستان در تالار اجتماعات صنعت، معدن، تجارت خوزستان اظهار کرد: صادرات اجازه می‌دهد وارد فضای رقابت جهانی شویم و ارز آوری اشتغالزایی دارد و به صورت غیر مستقیم بر رفاه جامعه موثر است.

وی افزود: نگاه زنجیره‌ای لازمه صادرات است و از گذشته به صادرات به صورت بخشی نگاه می‌شده است. همه باید با هم دیده شود و تشکیلات دستگاه‌های اجرایی متولی باید اصلاح و با این زنجیره تعریف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان تصریح کرد: نکاتی که در برنامه توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد ما هم باید در خوزستان به طور جدی آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم که. تنوع بخشی بازار هدف یکی از این موارد است در حالی که بازار هدف ما محدود است و با کوچک‌ترین تلاطمی دچار رکود و بی‌ثباتی می‌شویم.

نیکو گفت: در کنار بازار هدف متنوع باید تولیدات متنوع داشته باشیم اما اقلام صادراتی ما محدود به مواد اولیه خام است و تنوع بخشی محصولات باید صورت بگیرد،‌‌ همان طور که تکیه به نفت و اقتصاد تک محصولی مطلوب نیست و زیان‌ها یی از آن دیدیم واگر موفقیتی در صادرات محصولات نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه صادرات نتیجه تولید و تولید تابع فضای کسب و کار است و کسب و کار ویژگی‌های مثبت و منفی دارد گفت: سوخت ارزان یکی از ویژگی‌های مثبت اقتصادی است تاکنون نسبت به سایر کشور‌ها هنوز هم ارزان است و به تناسب آن حمل و نقل هم ارزان است که در کنار تورم بالا و قانون کار سخت گیرانه باید این‌ها را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان بیان کرد: هر‌گاه وارد جامعه هدف می‌شویم باید استانداردهای آن را رعایت کنیم و چون استانداردهای بالایی است باید خود را به آن استاندارد‌ها برسانیم نیکو با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی یکی از اولویت‌های مهم استان است و نسخه خاص استان را برای آن خواهیم داشت عنوان کرد: رموز
موفقیت صادرکنندگان موفق باید شناسایی شود و وظیفه سازمان صنعت معدن تجارت مستند سازی تجارب صادر کنند گان موفق است که در این زمینه تاکنون ضعیف عمل کردیم.

وی ادامه داد: بدون برند سازی موفق نخواهیم بود و یک راهبرد برند سازی داخلی و توسعه آن است. و راهبرد دیگر استفاده از برند‌های خارجی و مشارکت با آن‌ها است که یکی از این دو راهبرد را وزارت صنایع باید مشخص کند ضمن اینکه ۲۰ برند استانی برای الگو سازی به وزارت صنعت معدن تجارت معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان گفت: هر حرکتی اگر بخواهد به موفقیت منجر شود باید برنامه جامع داشته باشد و برنامه محور باشد.. ممکن است حرکت‌های موفقی وجود داشته باشد.

نیکو با اشاره به اینکه صادرات فرآیندی است که از تامین منابع مالی شروع می‌شود و به تولید بازاریابی ختم می‌شود و یک زنجیره است گفت: اگر تنها  به یک بخش بپردازیم و از بخش دیگر غافل شویم به اهدافمان نائل نمی‌شویم لذا باید به دنبال بازارهای هدف جدید باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های کاری من بحث توسعه صادرات است که هم عزم ملی و هم عزم استانی برای حمایت از صادر کنند گان و جهش صادراتی جزم است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار