اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از برگزاری شورای برنامه ریزی خوزستان به منظور تسریع در اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری و پیگیری مطالبات مردم این استان خبر داد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از برگزاری شورای برنامه ریزی خوزستان به منظور تسریع در اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری و پیگیری مطالبات مردم این استان خبر داد.

شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور برگزار می شود

محمدباقر نوبخت سه شنبه در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه بین المللی اهواز در گفت وگو با خبرنگاران، سفر به خوزستان را نمادی از عرض ارادت و محبت شخص رئیس جمهور و هیات دولت به مردم خوب و متدین و بافرهنگ این استان عنوان کرد و افزود: پیرو صحبت و سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان تعدادی از طرح و پروژه ها مورد تایید قرار گرفت از جمله طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه آخرین ارزیابی از این طرح مهم کشاورزی که در راستای تولید و اشتغال خوزستان بسیار موثر است امروز انجام می شود، اضافه کرد: مسائلی که از سوی استاندار خوزستان برای پیگیری در هیات دولت ارائه می شود نیز در این سفر بررسی می شود.

نوبخت اظهار امیدواری کرد: خدمات و صمیمیت و محبت مردم خوزستان به کشور بر اساس مصداق 'هل جزاء الاحسان الا الاحسان' با احسان پاسخ داده شود.

وی در ادامه درباره تامین آب طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری، تاکید کرد: این طرح به صورت کامل و نهایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز برگزار می شود نیز چگونگی تسریع در تکمیل و بهره برداری این طرح نیز طرح و بررسی می شود.

نوبخت افزود: برخلاف طرح های عمرانی که با کمبود اعتبار روبه رو هستند، منابع اعتباری طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری تامین شده زیرا از محل اعتبارات ویژه اجرا خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای شرکت در نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای 550 هزار هکتاری دشت های خوزستان و ایلام به خوزستان سفر کرده است.

در پی سفر رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 1375 به خوزستان و بازدید هوایی ایشان از مناطق مختلف این استان، به منظور استفاده از ظرفیت های موجود خوزستان مانند خاک مناسب، وجود آب های جاری، انرژی مناسب، نزدیکی به آب های بین المللی و وجود بنادر و خطوط ریلی، جاده ای و هوایی دستور تهیه طرحی برای توسعه کشاورزی این استان صادر کردند.

در قانون بودجه سال 1389 طی ابلاغیه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، موسسه جهاد نصر، به عنوان مجری طرح در سطح حوضه های آبی 550 هزار هکتاری (حدود 500 هزار هکتار در خوزستان و 50 هزار هکتار در استان ایلام) در اراضی پایاب سدهای موجود در 5 حوضه کرخه، دز، کارون، مارون و زهره و خیرآباد در ذیل شبکه های اصلی احداث شده و یا در حال اجراست تعیین شد.

خوزستان بیش از سه میلیون هکتار زمین حاصلخیز و قابل کشت دارد که به دلیل کمبود آب کمتر از یک میلیون هکتار از آن به زیر کشت می رود.

این استان بیش از 14 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی رتبه نخست کشور و یکی از قطب های این بخش به شمار می آید.

منبع:ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار