شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
لزوم بازنگری در سبک معماری و شهرسازی امروزه ایران برای رسیدن به هویت و اصالت چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در مهندسی راه و ساختمان گفت: معماری و شهرسازی امروزه ما نیازمند بازنگری برای رسیدن به یک هویت و اصالتی است که در گذشته داشته‌ایم.
لزوم بازنگری در سبک معماری و شهرسازی امروزه ایران برای رسیدن به هویت و اصالت
چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در مهندسی راه و ساختمان گفت: معماری و شهرسازی امروزه ما نیازمند بازنگری برای رسیدن به یک هویت و اصالتی است که در گذشته داشته‌ایم.

محمود گلابچی در حاشیه همایش روز جهانی شهرسازی در خرمشهر اظهار کرد: در حقیقت امروز نیاز ما یک بازنگری و بازگشت به خویشتن خویش و استفاده از ارزش‌های پایداری‌ست که ما در معماری ایران در تمام اقلیم‌ها، در همه سرزمین‌ها و نقاط کشور داشته‌ایم.

وی افزود: علاوه بر توجه به گذشته خود و یافته‌ها باید از فناوری‌های روز جهان همچون فن نیز استفاده کنیم.

به گفته چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در مهندسی راه و ساختمان، استفاده از فناوری جدید و مصالح نوین می‌تواند بخشی از مشکلات امروز ما را در بحث زلزله، سرعت ساخت و کیفیت ساخت رفع کند.

گلابچی اضافه کرد: این طراحی‌ها باید برای خود و مردم سرزمینمان باشد نه آنکه الگوها را از کشورهای دیگر اقتباس و در کشورمان عملی کنیم.


 

*توصیه به منطقه آزاد اروند...

دارنده کرسی معماری در یونسکو در توصیه‌هایی برای منطقه آزاد اروند تصریح کرد: اینجا منطقه خوزستان و از نادرترین مناطق ما در ایران است، معماری ما در منطقه آزاد اروند باید مبتنی بر ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی استان خوزستان همراه با استفاده از فرصت‌ها، عناصر و اجزای معماری این سرزمین در کنار بهره‌گیری از فناوری‌های موجود در منطقه باشد.

وی یادآور شد: باید به عنوان یک ضرورت، تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌های امروزه جهان را در اینجا عملی کنیم، بنابراین نگاهی به گذشته با بهره‌گیری از معماری ارزشمند ما در منطقه خوزستان و استفاده از تکنولوژی‌های نوین باید رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در طراحی و اجرای ساختمان‌ها باشد.

گلابچی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به صورت بالقوه دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: با توجه به اینکه نشانه‌هایی از رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند به سمت توسعه و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ایجاد فضا وجود دارد لذا باید بتوانیم الگوهایی از یک معماری و یک شهرسازی مبتنی بر ارزش‌های کشور و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین را به جهان عرضه کنیم.

منبع:فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار