اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد:
آیت الله موسوی جزایری گفت: امروز این طرح نیاز به تخصص آب دارد که اگر وزارت نیرو بر خدا توکل کند و برای اتمام کانال‌های اصلی آبیاری این طرح، آب مورد نیاز را اختصاص دهد، یکی از بزرگ ترین مشکلات این طرح حل خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بر لزوم تخصیص اعتبار و آب به طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب توسط وزارت نیرو تاکید کرد.

به گزارش شوشان آیت‌الله موسوی جزایری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و حجتی وزیر کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد اظهار کرد: در سال 1375 رهبر معظم انقلاب در سفرشان به خوزستان، پس از دیدن دشت‌های وسیع خوزستان که لم یزرع مانده بود فرمودند: «اگر می‌خواهید از شما راضی باشم نباید اجازه دهید زمین‌های خوزستان لم یزرع بماند».

وی افزود: طرح کشاورزی خوزستان موسوم به طرح رهبری، سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه دولت تدبیر و امید به آن عنایت کرد و با وجود شرایط دشوار موجود آن را اجرایی کرد.

موسوی جزایری تصریح کرد: تصمیم رهبری برای اجرای این طرح با وجود دشمنی ابرقدرت ها و متجاوزین و قدرت های زورگو ، و با وجود بحران های اقتصادی نشان از تبعیت و توجه بسیار رییس جمهور از دستور مقام معظم رهبری بود که اجازه دادند این طرح در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: امروز این طرح نیاز به تخصص آب دارد که اگر وزارت نیرو بر خدا توکل کند و برای اتمام کانال‌های اصلی آبیاری این طرح، آب مورد نیاز را اختصاص دهد، یکی از بزرگ ترین مشکلات این طرح حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز امام جمعه اهواز  ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح 550 هزار هکتاری عنوان کرد: این طرح 300 هزار شکل برای مردم محروم و بی بضاعت ایجاد می کند و مهم تر این که تولید کشاورزی استان را به 9 میلیون تن در سال افزایش می دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با اشاره به نیاز استان به امنیت و آرامش بیشتر خاطر نشان کرد: این استان به امینت و آرامش بیشتر، تقویت و ارتقای فرهنگی بیشتر نیاز دارد.

همه ی زمینه ها مکمل هم هستند و این متمم ها باید به هم وصل شوند تا احیای این طرح به سرانجام میمونی برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار