شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

یک نویسنده دفاع مقدس در مسجدسلیمان از انتشار کتاب زندگینامه شهدای روستای هفت شهیدان از توابع این شهرستان خبر داد.

سید حیدر موسوی در گفت‌وگو با فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: کتاب «وقتی خمپاره‌ها دهل می‌کوبند» در 132 صفحه توسط انتشارات دلا در آینده‌ای نزدیک به چاپ می‌رسد.

وی در ادامه به بیان برخی خصوصیات این کتاب پرداخت و گفت: تمام صفحات این کتاب کلاسه، تمام رنگی و با بهترین کاغذ مرغوب منتشر شده است تا به عنوان یادگار در اختیار رهروان راه شهیدان والامقام به ویژه خانواده‌های معظم آنان قرار گیرد.

این نویسنده مسجدسلیمانی افزود: علاوه بر شهدای روستای هفت شهیدان، برخی شهدای روستاهای کنجدکار، پرزرد، قلعه راک، پرنوشته، توگا و گاوداران از توابع شهرستان مسجدسلیمان نیز در این کتاب به علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

وی برخی دیگر از ویژگی این کتاب را برشمرد و گفت: خوانندگان در این کتاب با زندگینامه 22 شهید شهرستان مسجدسلیمان آشنا می‌شوند که گل سر سبد این شهدای والامقام، شهید هوشنگ تلغری نخستین فرمانده نیروهای مسجدسلیمان در جبهه‌های حق علیه باطل است که در ماه‌های نخستین جنگ تحمیلی در سال 1359 در حوالی سوسنگرد شربت شهادت نوشید.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از شهدایی که در این کتاب معرفی شده است، شهید علی عسگر مهدی پور از جوانان برومند روستای هفت شهیدان است که وصیت کرد در هر جا به شهادت رسید همانجا دفن شود.

وی افزود: خانواده این شهید بزرگوار نیز بر اساس وصیت خود شهید، پس از شهادت پرافتخارش در 22 بهمن 1361 در حالی که از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته بود، پیکر مطهرش در در کنار شهدای شهرستان آبادان در گلزار شهدای این شهر به خاک سپردند.

این نویسنده دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: در این کتاب همچنین خوانندگان با یکی از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان یعنی شهید سید اسفندیار موسوی که فعالیت پرشوری در رساندن پیام‌های امام به جوانان مسجدسلیمانی داشت، آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: این شهید عزیز چند روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی با تیر مستقیم مأموران رژیم شاهنشاهی شربت شهادت را نوشید و به شهدای اسلام پیوست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار