اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
سید شریف حسینی :
وی افزود: در این بین وظیفه مسئولین است که شرایط را برای عاشقان حسینی در مرزها تسهیل نمایند و با همت همه دستگاه ها ضعف امکانات و نواقص را برطرف کنند.


شوشان: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی میلیون‌ها زائر مشتاق زیارت ابا عبدالله(ع) سعی می‌کنند خود را از سراسر جهان به کربلای معلی برسانند و در این میان ایرانیان جمعیت زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

از ماه‌ها قبل مسئولان سازمان حج و زیارت خبر دادند که امسال به دلیل جلوگیری از بروز مشکلاتی که سال گذشته برای زائران راهپیمایی اربعین در مرزها ایجاد شده بود با راه اندازی ستاد دائمی اربعین زائران را ساماندهی می‌کنند تا در مرزها و برای ورود به کشور عراق برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

ستاد دائمی اربعین کار خود را آغاز کرد و هر روز خبرهایی از این ستاد منتشر می‌شد مبنی بر اینکه زائران بدون داشتن ویزا به مرزها نروند و از خروج افرادی که ویزا ندارد جلوگیری می‌شود. در این بین ، خبر عدم صدور ویزای انفرادی باعث سرگردانی دوباره مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) شده است. از قرار معلوم ویزای انفرادی لغو و بخشنامه ای تحت عنوان ویزای گروهی و در قالب 20 نفره صادر شده است. 

در این زمینه سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شور ، اشتیاق و عشق غیرقابل توصیف زائران اباعبدالله گفت: هر ساله بسیاری از زائران حرم مطهر امام حسین (ع) با شور و شوق خاص رهسپار حرم مطهر سیدالشهدا (ع) می شوند تا زمینه برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی که میلیون‌ها انسان عاشق در این مراسم حاضر می‌شوند، فراهم آید.

وی افزود: در این بین وظیفه مسئولین است که شرایط را برای عاشقان حسینی در مرزها تسهیل نمایند و با همت همه دستگاه ها ضعف امکانات و نواقص را برطرف کنند.

سید شریف حسینی با اشاره به مشکلات و موانع پیش آمده در صدور ویزای انفرادی در مرزها گفت : برخی از مشکلات از جمله لغو ویزای انفرادی و صدور بخشنامه ای مبنی بر ویزای گروهی در قالب گروه های 20 نفره ، در آغاز راه راهپیمایی اربعین ، باعث سرگردانی و خستگی زائران شده است و انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریعتر تصمیماتی را اتخاذ کنند تا وضعیت اعزام‌ها نهایی و قطعی شود و هر روز خبرهای ضد و نقیض بر خستگی زائران اضافه نکند. 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیل امور زائران اباعبدالله ، صرفا برپا کردن موکب ها و چادرها نیست ، بلکه تسهیل امور این است که مردم پشت مرزها معطل و سرگردان نشوند. تسهیل امور یعنی اینکه شرایط عبور و مرور و شرایط رفاهی زائران فراهم شود. اینکه به مردم گفته شود برای هر بیست نفر ویزا صادر می شود نوعی ایجاد مانع در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین است و صرفا باعث نگرانی و سرگردانی مردم می شود.

سید شریف حسینی در پایان گفت: به عنوان نماینده مردم به مسئولین تذکر می دهم که شرایط را برای زائران اربعین تسهیل نمایند و از بخشنامه ها و قوانینی که باعث سرگردانی مردم می شوند خودداری نمایند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment تذکر آقای حسینی
کاشکی به قوانینی که در حق مردم خوزستان اجحاف شده است تذکر میدادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار