اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
اسکندر زنگنه:
تا انسان بازی شطرنج بلد نباشد شکست نمی خورد و تا قطاری حرکت نکند کسی او را سنگ نمی زند و من فکر می کنم اکنون کانوکارپوس به اوج نمایش خود رسیده است و 20 سال برای به اینجا رسیدن آن زحمت کشیده شده است و باعث تغییر جدی در فضای سبز اهواز شده است و حال عده ای می خواهند با دیدگاه و نظریه های غیرعلمی باعث تخریب فضای سبز اهواز شوند.
مهندس اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: دیدگاهی که من می خواهم در رابطه با آن با شما صحبت کنم دیدگاه شهروندی است و نظر خودم را در رابطه با کانوکارپوس ها از دیدگاه یک شهروند خدمتتان عرض می کنم و آن اینکه دید شهروندان به درختان کانوکارپوس این گونه بوده است که سریع رشد کرده اند، به زیبایی هرس می شوند و سایه خوبی به مردم هدیه داده است، ریه های شهر را تمیز کرده است و از همه مهمتر توسعه فضای سبز را به خوبی در شهر اهواز به نتیجه رسانده است.

وی ادامه داد: گیاه کانوکارپوس نزدیک به 20 سال است که در اهواز رشد می کند و طبیعی است اکنون به بهترین شکل ممکن درآمده است، اما آیا خودروهای سواری موجود در کلانشهر اهواز با 10 یا 20 سال گذشته برابری می کند، آیا میزان آلودگی ها و آلایندگی ها و چاه های نفت و برداشت و مجموعه های دودزا عملکردشان با عملکرد فعلی یکی است و طبیعتا قابل قیاس نمی باشند و این یک ظلم آشکار است که بخواهیم کانوکارپوس را علت آلودگی ها و تنگی نفس های بعد از بارندگی بدانیم.

زنگنه بیان داشت: وقتی در شهرهای دیگر کانوکارپوس وجود دارد و در آن شهرها چنین موضوعی رخ نداده که بعد از بارندگی تعداد زیادی از شهروندان به بیمارستان ها برای تنگ نفس مراجعه کنند، قطعا ما هم نمی توانیم بپذیریم که کانوکارپوس علت آلودگی بوده است و این دیدگاه را با توجه به اینکه هیچ کار علمی صورت نگرفته است در این زمینه یک دیدگاه منفی می دانم.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: فضای سبز اهواز و درخت کانوکارپوس باعث شده که اکنون یک فضای سبز قابل دفاع و الگو برای سایر شهرها داشته باشیم، حال اینکه بخواهیم با توجه به تغییرات اکوسیستم و خشکسالی ها و ریزگردها و بیابان شدن دشت و تولید بالای صنایع دودزا، کانوکارپوس را مقصر اعلام کنیم بدون شک این موضوع یک اقدام غیرعلمی است .

وی گفت: متاسفانه یکی از ضربات جبران ناپذیری که فضای سبز در خوزستان خورده است قطع شدن درختانی مانند کنار و بلوط است و بسیار نامطلوب می باشد این موضوع و باید به سمت احیا و تکثیر و کاشت مجدد این درختان رفت، اما با توجه به شرایط کنونی و مشکلات کمبود آب باید به سمت درختانی برویم که نیاز به آب کمتری دارند و سپس درختان پربرگ و پرسایه را هم داشته باشیم و جایگزین کنیم که قطعا آن هم زمان زیادی را طلب می کند.

زنگنه گفت: گستردگی اهواز باعث کاشت بالای این گیاه و هرس و آبیاری و نگهداری شده است که طبیعتا هزینه های بالایی را هم بر دوش شهرداری گذاشته است، اما طبیعتا تا انسان شرنج بلد نباشد شکست نمی خورد و تا قطاری حرکت نکند سنگ نمی خورد و من فکر می کنم هر زمان انسان به اوج رسید تازه تعدادی پیدا می شوند که ریشه او را بزنند و نگذارند رشد کند و اکنون این درخت به اوج نمایش خود رسیده است و 20 سال برای به اینجا رسیدن آن زحمت کشیده شده است و باعث تغییر جدی در فضای سبز اهواز شده است و حال عده ای می خواهند با دیدگاه و نظریه های غیرعلمی باعث تخریب فضای سبز اهواز شوند.

وی گفت: خوشبختانه اکنون فضای سبز اهواز قابل دفاع شده است و بدون شک از این ماجرا خوشحال هستیم، اما متاسفانه در کنار این حلاوت عده ای با صحبت های غیرکارشناسی باعث شده اند شهروندان به جان درختان بیافتند و آنها را قلع و قمع کنند که بسیار آسیب رسان است هم به دارایی های شهرداری و هم به فضای سبز شهری.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: بنده خدایی بدلیل بیماری که داشت به پزشک مراجعه کرد و دید پزشک پول زیادی از او برای معاینه طلب کرده است، وقتی نزد پزشک رسید و پزشک از او سوال کرد که مشکل شما چیست بیمار هم فرصت را مناسب دید و گفت شما دکتر هستی و از من پول زیادی گرفته اید، شما باید بگوئید مشکل من چیست و بیماری من را بیابید، حال خانم ابتکار دیده اند دستشان برای مقصر اعلام کردن تنگی نفس های بعد از باران به جایی بند نیست و گیاه زبان بسته را مقصر اعلام کرده اند و با این اقدام میلیاردها تومان هزینه ای که برای توسعه فضای سبز در اهواز شده است را می خواهد نابود کند.

زنگنه اضافه کرد: برداشت من این است که با توجه به تغییرات موجود در اکوسیستم و عدم بارندگی ها منظم، تغییر سیستم سرمایشی و گرمایشی و خشکسالی و ... علت را باید در مکان دیگری به غیر از کانوکارپوس برای تنگی نفس ها جستجو کرد.

وی در پایان گفت: اگر به لحاظ علمی و با سند و مدرک مشخص گشت که کانوکارپوس ها مقصر تنگی نفس بعد از بارندگی هستند حتما به فکر تغییر فضای سبز اهواز خواهیم بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
comment
1
0
comment با سلام و خسته نباشید
من از طرف همه شهروندان خواهشمندم این درختان را قطع نکنید و فضای شهر را خراب نکنید خیلی شهر زیبا شده بود از شهرداری خواهشمند است درختها را درست هرس کنید.
comment
منتظر استخدام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment البته باحضور سبز پسر شما در معاونت خدمات فضای سبز هم سبزتر ازهمیشه شده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
comment
0
0
comment زیباترین درخت مناسب هوای اهواز( انجیر معابد )است با رشد سریع و سایه زیاد نه کنوکارپوس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار