شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴

 

شوشان: در استان خوزستان با جذب و بکارگیری بیش از 600 نفر از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در صنعت بیمه کشاورزی، عملیات بیمه گری و ارزیابی خسارت در قالب کارگزاری بیمه به بخش خصوصی فراهم گردیده است.

در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی بند ه ماده 140 برنامه پنجم توسعه مبنی بر واگذاری و برون سپاری فعالیت های فنی و تخصصی و تصدی گری به بخش غیردولتی و خصوصی، امکان بهره مندی از توان کارشناسان فارغ التحصیل بخش کشاورزی در قالب کارگزاری بیمه به بخش خصوصی فراهم گردیده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان گفت: هم اکنون بیش از 600 نفر از فارغ­التحصیلان بخش کشاورزی در زمینه صدور بیمه­نامه و عملیات  ارزیابی خسارت محصولات زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند. این افراد در قالب 13 شرکت حقوقی خدمات بیمه کشاورزی فعالیت می­نمایند.

جهانپور معماریان هدف از واگذاری امور به دانش­آموختگان بخش کشاورزی به حداقل رساندن نقش شعب بانک کشاورزی در عملیات اجرایی بیمه کشاورزی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل تشکل­های صنفی و توانمندی­های بخش خصوصی بوده است.

وی بیمه کشاورزی را یکی از خدمات بانک کشاورزی برشمرد که عملیات اجرایی آن با استفاده از امکانات بخش خصوصی و فارغ­التحصیلان رشته کشاورزی انجام می­گیرد.این تعداد نیرو به 105 هزار نفر از کشاورزان، باغداران و تولید کنندگان استان خوزستان و همچنین تعداد 40 واحد پرورش آبزیان و 450 واحد پرورش طیور و 7000 نفر از دامداران خدمات بیمه­ای ارائه  می­دهند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار