شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رضایت هیات ارزیاب آموزشی وزارت بهداشت از نحوه آموزش دستیاران گروه پوست خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر رضا یعقوبی در این باره اظهارکرد: معمولا در بازدیدهای وزارت بهداشت از گروه های آموزشی دانشگاه ها، نقاط قوت و نقاط ضعف شناسایی می شوند و دانشگاه نیز با تعامل بیشتر با وزارت بهداشت درصدد برطرف کردن ضعف ها و تقویت نقاط قوت بر می آید. وزارت بهداشت می تواند با استفاده از ظرفیت این بازدیدها، یک پروتکل آموزشی منسجم و مدونی را برای سایر گروه های آموزشی و همچنین گروه تخصصی پوست داشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه که از دید نمایندگان وزارت پس از انجام بازدید از گروه پوست مشخص بود، احساس رضایت بوده است. البته پیش از انجام این ارزیابی ها به نقاط قوت و ضعف گروه واقف بودیم اما با توجه به اینکه روند فعالیت های آموزشی گروه بر اساس برنامه مدون آموزشی به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه پیش می رود، مشکل آموزشی وجود ندارد.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: امکانات سخت افزاری شامل تجهیزات پزشکی مانند انواع لیزرها که با مقاصد تشخیصی و به ویژه درمانی از آن ها استفاده می شود، یکی از موضوعات مورد بازدید هیات ارزیاب وزارت بهداشت بوده است.

یعقوبی افزود: چون تهیه این تجهیزات هزینه های بسیار بالایی دارد، دانشگاه ها قادر به تامین همه این دستگاه ها نیستند. نگهداری تجهیزات لیزر نیز بسیار مشکل است و در صورتی که یک قطعه از آن دچار خرابی شود، تعمیر آن بسیار پر هزینه خواهد بود. لذا یکی از مشکلات گروه پوست این است که فاقد تجهیزات لیزر بوده اگرچه قول خرید یک دستگاه لیزر داده شده است.

وی عنوان کرد: البته گروه تخصصی پوست دانشگاه از یکسال پیش برای خرید دستگاهی اقدام کرد که هم دارای تاثیر درمانی قابل توجه و هم کیفیت بالایی است. اقدام خوب دیگری که در این گروه انجام شد، ثبت رایانه ای اطلاعات کامل پزشکی و درمانی بیماران در درمانگاه پوست است. این اقدام سرعت دسترسی پزشک، دستیاران و رزیدنت ها به اطلاعات بیماران را به راحتی و با ورود به سایت موردنظر از طریق نام کاربری و گذرواژه امکان پذیر می سازد و استفاده از کاغذ به میزان بالایی کاهش پیدا می کند.

یعقوبی اظهارکرد: از این طریق اطلاعات اعمال جراحی سرپایی و ویزیت روزانه بیمار بر اساس برنامه های نرم افزاری از پیش تعیین شده، ثبت رایانه ای می شوند. این موضوع یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی نمایندگان وزارت بهداشت در این بازدید مورد تحسین واقع شد.

وی خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی مناسب گروه و کلاس های درس دستیاری و دانشجویی و همچنین وجود امکاناتی که در موفقیت دستیار نقش دارد، از نظر این کارشناسان خوب ارزیابی شده و بر اساس دیدگاه آن ها، آموزش دستیاری در این گروه قابل قبول بوده است.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره وضعیت آموزش در این گروه گفت: علیرغم وجود برخی کمبودها در حوزه تجهیزات، اما فضای آموزشی مناسب و تسهیلات لازم فراهم است و یکی از اقداماتی که برای ارتقای فراگیری رزیدنت ها انجام می شود، ارزیابی آن ها توسط اساتید است که هر ماه انجام می شود و در پایان هر ماه نیز نمره ارزشیابی رزیدنت ها داده خواهد شد.

یعقوبی افزود: این ارزیابی ها تنها در حوزه مباحث تئوری و درسی انجام نمی شود بلکه  رزیدنت ها از نظر بعد اخلاق نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرند که در این زمینه، وقت شناسی و نحوه برخورد آن ها با ارباب رجوع، پرسنل و اعضای هیئت علمی در امتیازدهی تاثیر گذار است.

وی عنوان کرد: باید همه در پروسه یاد دادن، نگهداری تجهیزات و اینکه از وضعیت فعلی ارتقا یابیم، مشارکت کنند. در مجموع شرایط آموزش در این گروه مطلوب است اما به آنچه که وجود دارد قانع نیستیم و در جهت پیشرفت بیشتر قدم برمی داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار