اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
شهردار آبادان:
یکی از مهمترین معضلات شهر آبادان بحث سیستم فاضلاب و آب شرب است که امکان ندارد به صورت هفتگی شهروندان آبادانی برای شکایت از این موضوع به شهرداری مراجعه نکنند.
شوشان: اگر پافشاری مردم برای پرداختن به حاشیه شهر و آسفالت نواحی نباشد، باتوجه به عدم وجود سیستم فاضلاب آسفالت کردن خیابان ها تنها  هدر رفت منابع مالی شهرداری می باشد.
مهندس محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: یکی از مهمترین معضلات شهر آبادان بحث سیستم فاضلاب و آب شرب است که امکان ندارد به صورت هفتگی شهروندان آبادانی برای شکایت از این موضوع به شهرداری مراجعه نکنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر محله های بزرگی همچون محله لاله ها، کوی بهار، شطیط، علوانیه، سلج غربی و شرقی، کوی ملت و نواحی حاشیه شهر مشکلات فاضلاب رها شده بسیار زیاد است و بعضا در برخی مناطق نیزارهایی از این موضوع بوجود آمده است و بسیار شرایط حاد است.
شهردار آبادان بیان داشت: اما علیرغم تمامی محرومیت های موجود در این مناطق خواسته های مردمی از ما برای توجه و پرداختن به این مناطق بالاست و وقتی شبکه فاضلاب به این مناطق نرود خدمات زیربنایی نابود می شود و نمی توانیم آسفالت مناسبی را به مردم تحویل دهیم و کیفیت پایینی خواهد داشت که با بالا آمدن فاضلاب تمام آسفالت می شکافد و از بین می رود و تنها با فشار مردم به این مناطق خدمت می کنیم، زیرا خدمتی که چند روز بیشتر دوام نمی اورد تنها هدر رفت منابع شهرداری را بوجود می آورد.
شیرازی گفت: مشکلات محیط زیست و فشارهای مردم باعث شد ما پارسال 6 کیلومتر شبکه فاضلاب را علیرغم اینکه جزء وظایف ما نیست احداث کنیم و هزینه 3 میلیارد تومانی بابت این مسئله پرداخت کرده ایم تا هم بتوانیم فاضلاب را ساماندهی کنیم و هم در دفع آبهای سطحی به نتیجه ای برسیم، اما اکنون این موضوع هم نتوانسته جواب نیازها را بدهد و هنگام بارندگی مردم بسیار اذیت می شوند و لوله های فاضلاب خود را به شبکه ما متصل کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود من مشکلات فاضلاب آبادان را چند برابر سایر شهرهای استان ارزیابی می کنم و علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب اعلام داشته است که هیچ بودجه ایی نداریم که بتوانیم برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنیم و عدم تامین اعتبارات مشکلات فاضلاب آبادان را بیشتر کرده است.
شهردار آبادان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه نمایندگان و مسئولین باید به فکر رفع مشکلات فاضلاب آبادان باشند گفت: نمایندگان و مسئولین استان باید به فکر رفع مشکلات آبادان باشند و در این راستا منطقه آزاد اروند که یک ظرفیت بکر برای آبادان به شمار می آید  اعلام آمادگی کرده است که بخشی از نیازهای مالی ساماندهی شبکه فاضلاب آبادان را تامین کند، اما قطعا مسئولین باید برای این موضوع پیگیری های لازم را به عمل آورند.
وی در پایان گفت: بافت شهری آبادان متراکم است و باید فکری برای رفع مشکلات فاضلاب که شمال و جنوب آبادان را با تشکیل نیزارها به شکل بدی درآورده شود، درغیر این صورت باید شاهد فاجعه زیست محیطی از مشکلات فاضلاب در شهر آبادان باشیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار