شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
با اجرا طرح 550 هزار هکتاری رهبری:
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با عملیاتی شدن طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در منطقه دشت عباس، تولید محصولات کشاورزی در استان تا 800 هزار تن افزایش خواهد یافت.
شوشان- مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با عملیاتی شدن طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در منطقه دشت عباس، تولید محصولات کشاورزی در استان تا 800 هزار تن افزایش خواهد یافت.

  دکتر عبدالرضا بازدار مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در حاشیه بازدید از طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی عین خوش و فکه اظهار کرد: در پی سفر مام معظم رهبری به خوزستان و همچنین سفر هیئت دولت به استان ایلام مصوب شد که 50 هزار هکتار از اراضی منطقه دشت عباس تسطیح شوند.

وی افزود: عملیات اجرایی این اراضی در سطح 30 هزار هکتار در قالب 11 پروژه به پیمانکاران واگذار شده است که متوسط پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه ها 20 درصد می باشد.

 مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با بیان اینکه اعتبار این پروژه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال می باشد تصریح کرد: از جمله مهمترین اهداف اجرای این پروژه استفاده مطلوب از میزان آب موجود با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار بدون پمپاژ است.

وی عنوان کرد: امیدواریم بعد از عملیاتی شدن این پروژه بهره برداران و کشاورزان با ارائه آموزش های مرتبط برنامه کشت به آنها و همچنین تشکیل تشکل هایی در قالب تعاونی های تولیدی از این پروژه بهره مند خواهند شد.

دکتر بازدار  با اشاره به ااینکه در ماه هزار نفر عوامل اجرایی در این پروژه ها مشغول فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این پروژه ها تعداد 25 هزار شغل در استان به وجود خواهد آمد.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی عین خوش و فکه افزایش حدود 48 هزار تن محصولات اساسی کشاورزی(گندم، حبوبات و ذرت)، افزایش 270 هزار تن تولید محصولات  علوفه ای و همچنین افزایش تولید 388 هزار تنی محصولات سبزی و صیفی به تولید محصولات کشاورزی در استان اضافه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار