اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
حجت الاسلام عادلی نژاد: زمانی که دست به قلم میبریم و خبری را نقل میکنیم، بهترین قاضی خود انسان است که ببیند این خبر را برای به اهتزاز در آمدن پرچم حق و حقیقت در جامعه منتشر کرده یا بر مبنای انتفاع شخصی

چهارشنبه 4 آذر 94 نهمین دوره آموزش خبرنگاری و روزنامه نگاری ویژه نشریات دانشجویی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اعضا کانون های دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عادلی نژاد در ابتدای این کارگاه آموزشی که به عنوان مدرس مبحث "اخلاق در نشریات" حضور پیدا کرده بود، ضمن تقدیر از مدریرت فرهنگی دانشگاه در توجه به مقوله آموزش دانشجویان در زمینه نشریات دانشجویی گفت: یکی از ویژگی های نشریات مکتوب این است که با وجود رقبای جدی که امروز در جامعه دارند هیچوقت بازار کار خود را از دست نمیدهند.

وی افزود: قلم هم در نگاه دینی ما و هم بین ما انسان ها از چنان قداستی برخوردار است که انسان ها و آدمیان همیشه مکنونات قلبی و ترشحات ذهنی خود را به عرضه علاقه مندان به قلم، دانش و اندیشه میگذارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در قرآن کریم خداوند به پیامبر خود میفرماید: "داستان فرزندان آدم را نقل کن و وقتی این داستان را نقل میکنی بر مبنا و محور حق نقل کن" که مسئله باید رویکرد نشریات باشد.

حجت الاسلام عادلی نژاد ادامه داد: انسان هایی که در جامعه هستند یا انسان هایی هستند که بر مبنای انتفاعات شخصی در بخش های مختلف جامعه فعالیت میکنند و یا انسان هایی هستند که بر پایه اعتقادات خود فعالیت میکنند زیرا در دنیایی که ما در حال زندگی هستیم انتفاعات در قالب های مختلف خود را نشان میدهد که در حوزه خبر و رسانه تمامی انواع انتفاعات انسانی قابل مشاهده است.

وی گفت: وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، خبرنگاران پیامبرگونه این رسالت را برعهده دارند که جامعه را از این خبر مطلع کنند بنابر این باید بدانند که اگر میخواهند درست و اخلاق مدارانه خبر را منعکس کنند باید بر محور حق خبر را منعکس کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: ما در دنیایی زندگی میکنیم که پروردگار این عالم به عنوان مدبر هستی یک سنت های ثابتی در این عالم دارد و در قران آمده است که این سنت ها و قوانین الهی قوانین لایتغیر هستند و به هیچ عنوان تغییر نمی کنند.

عادلی نژاد تصریح کرد: در روایتی آمده است که کسی که یک انسان مومنی را به واسطه خطا و گناهی که مرتکب شده است، سرزش کند، کسی که دیگری را سرزنش و تحقیر کرده است نمیمیرد مگر آنکه خودش این خطا را مرتکب شود و این جز سنتهای الهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان گفت: زمانی که دست به قلم میبریم و خبری را نقل میکنیم بهترین قاضی خود انسان است که ببیند این خبر را برای به اهتزاز در آمدن پرچم حق، حقیقت، عدالت و معنویت در جامعه منتشر کرده است یا بر مبنای انتفاع شخصی، گروهی، سیاسی.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار