اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
معاون رییس حمهور:
اعضای بنیاد سرمایه های ما هستند و تا زمانی که از این سرمایه ها استفاده نشود اتفاق خاصی نمی افتد.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: استان ها باید به نیروی انسانی نخبه و حفظ این نیروی انسانی در استان خود حساس باشند.


به گزارش ایرنا سورنا ستاری پنجشنبه در بیست و دومین نشست سراسری رئیسان بنیادهای نخبگان استانی که در هتل نیشکر اهواز برگزار شد اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسائل ما کیفیت نیروی انسانی که در استان ها باید دید چرا نخبگان در استان ها نمی مانند و به تهران می روند بنابراین استان ها باید به حفظ نیروی انسانی خود حساس باشند.

وی با بیان اینکه در استان ها باید به برگشت نیروی انسانی نخبه هم حساس باشند افزود: منظور از این حساسیت، توجه بیش از اندازه به نخبگان نیست بلکه حل مشکلات آنها و تسهیل کارهای مربوط به شغل آنها است.

ستاری ادامه داد: در بحث نیروی انسانی بنیادهای نخبگان نیز از اعضای بنیاد استفاده کنند و کارها به دست آنها سپرده شود، این اعضا باید با مشارکت، خود را نشان دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: اعضای بنیاد سرمایه های ما هستند و تا زمانی که از این سرمایه ها استفاده نشود اتفاق خاصی نمی افتد.

وی درخصوص فعالیت بنیاد و استقبال از ایده های نخبگان اظهار کرد: هر ایده ای که در بنیاد دارید در استان خود به صورت پایلوت پیاده کنید و آخرین مشکل شما مسائل مالی خواهد بود.

ستاری در ادامه با تاکید بر مطرح کردن ایده های اعضای بنیاد نخبگان گفت: بنیاد نخبگان هیچگونه محدودیت مالی برای این ایده ها و خروجی آنان ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در دولت ما بزرگ شدن بی جهت دستگاه های دولتی است در حالی که بنیاد نخبگان باید هنرش این باشد که کوچک و جمع و جور بماند.

ستاری درخصوص برخی از درخواست های روسای استانی بنیاد نخبگان در احداث ساختمان برای بنیاد گفت: ساختمان جدید به ما شخصیت نمی دهد بلکه این کار و خروجی مناسب است که به بنیاد شخصیت و اعتبار می بخشد. چه بسیار ساختمان های بزرگ دولتی هستند اما نقش مناسب و تاثیرگذاری در توسعه کشور نمی کنند. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: باید از قدرت نیروی انسانی و علمی برای توسعه پایدار استان ها استفاده کرد و این یکی از وظایف بنیاد نخبگان است.

ستاری گفت: با روش های سنتی و تزریق پول کارهای به جایی نمی رسد بلکه با ایده هایی نو و بومی که خروجی مناسب داشته باشند می توان امیدوار بود که کشور در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

در این نشست مشکلات و چالش های استانی بنیادهای نخبگان بخصوص در کمبود نیروی انسانی ، نخبه پروری و کمبود اعتبارات مطرح شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار