اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
رییس بنیاد نخبگان خوزستان
زراسوندی به پیشنهادات شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع در روند دانش‌بنیانی شرکت‌ها و پیشنهاد دیگر که به‌صورت مشترک با پارک و علم و فناوری استان ارایه شده، راه‌اندازی و تسریع در روند صندوق نوآوری و شکوفایی در استان است.
رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به سند جامع راهبردی نخبگان کشور یکی از اهداف کلان و راهبردهای بنیاد را نخبه‌پروری عنوان کرد و گفت: به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در استان برای حمایت از دانشجویان مستعد نیازمند هستیم.
 
به گزارش  (ایسنا) دکتر علیرضا زراسوندی در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با رؤسای دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، مدیران مراکز رشد فناوری، مراکز تحقیقات، اساتید، نخبگان و مسئولان دانشگاه‌های خوزستان که امروز پنج‌شنبه پنجم آذرماه، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به دو طرح پیشنهادی آموزش و پرورش با تمرکز بر آموزش و پرورش عشایر، اظهارکرد: با توجه به اجرای طرح شهاب توسط بنیاد، آموزش و پرورش استان آمادگی خود را برای اجرای این طرح به‌صورت پایلوت در مدارس عشایری اعلام کرده و در این خصوص پیشنهاد راه‌اندازی فرهنگ‌سرا و پژوهش‌سرای عشایری را ارایه داده است که در صورت موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری این طرح در استان اجرایی شود.
 
وی همچنین به پیشنهادات شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اشاره  و خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع در روند دانش‌بنیانی شرکت‌ها و پیشنهاد دیگر که به‌صورت مشترک با پارک و علم و فناوری استان ارایه شده، راه‌اندازی و تسریع در روند صندوق نوآوری و شکوفایی در استان است.
 
رییس بنیاد نخبگان خوزستان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز علاوه بر طرح پژوهشی بیماری‌های تنفسی، پیشنهاد اجرای یک طرح دیگر با همکاری ایرانی‌های مقیم برخی دانشگاه‌های آمریکا در خصوص داروهای ضد ویروسی، ضد ایدز و ضد هپاتیت با استفاده از گیاهان دارویی را ارایه داده که پروپوزال آن نیز تهیه شده است.
 
زراسوندی ادامه‌داد: در استانداری خوزستان ستاد بحران  در زیرمجموعه معاونت عمرانی، تأمین اعتبار مطالعات شناسایی کانون‌های گردوغبار در 5500 هزار هکتار از اراضی استان را انجام داده و تاکنون بیش از 90 درصد کانون‌های داخلی شناسایی شده‌اند اما بر اساس نظر منابع طبیعی طرح‌های پیشگیری از روز ریزگردها در حدود 3500 هکتار از این اراضی قابل اجرا است.
 
وی با اشاره به سند جامع راهبردی نخبگان کشور یکی از اهداف کلان و راهبردهای بنیاد را نخبه‌پروری عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از دانشجویان مستعد و اجرای این راهبرد جوایز تحصیلی تعریف شده است؛ تمام سهمیه‌ای که در زمینه جوایز تحصیلی برای استان اختصاص داده شد با همکاری دانشگاه‌های استان و پیش از اطلاع‌رسانی بورس، تخصیص داده شد به طوی که خوزستان بعد از تهران با 425 نفر بیشترین ثبت‌نامی برای دریافت جوایز تحصیلی را داشت.
 
رییس بنیاد نخبگان خوزستان با تصریح بر این‌که با توجه به اهداف تعریف‌شده سند به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در استان هستیم، اظهارداشت: با حداقل اطلاع‌رسانی انجام‌شده در خوزستان سه خیّر دانشگاهی در این خصوص اعلام آمادگی کردند که کارهای راه‌اندازی جوایز تحصیلی آن‌ها در حال انجام است. بنیاد تنها فرهنگ‌سازی و فضاسازی کار را انجام می‌دهد و این بورس‌ها شخصی است .
 
زارسوندی با بیان این‌که امروز یک بورس تحصیلی به نام پرفسور عباس ترسلی در استان راه‌اندازی و رونمایی می‌شود، به رزومه وی اشاره کرد و افزود: پرفسور ترسلی متولد 1323 در کاشان است که در سال 1348 وارد دانشگاه جندی‌شاپور سابق شد و در سال 1368 به مرتبه استاد تمامی نائل آمد. وی دارای دکترای شیمی از دانشگاه لندن انگلستان و کارشناسی‌ارشد از دانشگاه تهران است. مدیریت گروه شیمی، مدیر تحصیلات تکمیلی و دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه، رییس انجمن شیمی ایران، تدریس دروس مختلف و عضو هیأت تحریریه چندین مجله پژوهشی از جمله سوابق ایشان است.
 
وی خاطرنشان کرد: بورس تحصیلی پرفسور عباس ترسلی در یک سایت تعریف و مکانیزم آن مشخص شده است که دانشجویان مستعد در رشته‌های تخصصی شیمی و شیمی کاربردی در استان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری می‌توانند از این بورس استفاده کنند.
 
رییس بنیاد نخبگان خوزستان افزود: خوزستان به‌عنوان دومین استان کشور در موضوع بورس‌ها عمل کرده است و با توجه به اعلام تمایل و استقبال بسیاری از اساتید برای ورود به این حوزه، در حال تعریف این بورس‌ها هستیم. همچنین تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور برای حمایت از دانشجویان مستعد نیازمند در برنامه بنیاد نخبگان استان قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار