اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
نشست خبری دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور
بخش خصوصی در خوزستان به دلیل فعالیت های شرکت های نفتی و گازی از ظرفیت های بسیار مناسبی برای رشد شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و فن آوری برخوردار است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست با اصحاب رسانه در سالن هتل نیشکر اهواز بیانکرد: باید کارآفرینی را به اعضای بنیاد یاد بدهیم،چرا که به این طریق می توان نیرو های نخبه را در هر استان نگه داشت و در استان خوزستان 45 شرکت دانش بینان فعالیت می کنند که مورد حمایت هستند.
ستاری افزود: در دانشگاه ها نیز فعالیت ها باید به سمت پژوهش شکل بگیرد و جهت گیری کلی دانشگاه به این سمت باشد و دانشگاه ها نباید تنها به بودجه های دولتی وابسته باشند بلكه باید از طریق شركت های دانش بنیان، درآمدزایی كنند.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت خوب فعالیت بخش خصوصی در استان خوزستان بیان كرد: بخش خصوصی در خوزستان به دلیل فعالیت های شرکت های نفتی و گازی از ظرفیت های بسیار مناسبی برای رشد شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و فن آوری برخوردار است
 وی اظهارکرد: در استان خوزستان باید به نیروی اسنانی توانمند اهمیت داده و زمینه حضور نخبگان فراهم شود و راه‌های انجام فعالیت‏های پژوهشی و علمی برای آن‏ها گشوده باشد. این اقدامات باید توسط بنیاد نخبگان در استان خوزستان پیگیری و انجام شود. 
 
وی گفت: در خوزستان 270 هزار دانشجو وجود دارد؛ باید فرهنگ کارمندبودن را تغییر داد و فرهنگ کارآفرینی را ترویج کرد. 
 
ستاری : فرهنگ کارآفرینی در خوزستان کم‌رنگ است و به سابقه تاریخی مرتبط با نفت آن باز می‌گردد؛ باید بخش خصوصی در ظرفیت‌های ذاتی موجود در استان مانند نفت، گاز و کشاورزی ورود و ایده‏‌های خود را تبدیل به ثروت کند. 
 
وی با بیان این‏که شرکت‏های دانش‏بنیان نیاز به زیرساخت‌‏های فرهنگی دارند اشاره کرد و گفت: این شرکت‏‌ها نیازی به زیرساخت‏‌های فیزیکی گسترده ندارند و برای راه‌اندازی آن‏ها احتیاجی به هزینه‏‌های سنگین نیست؛ این دانش است که آن‏ها را به ثروت می‏‌رساند؛ توسعه شرکت‏‌های دانش بنیان مستلزم فرهنگ‌سازی است. 
  
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‏های پژوهشی و فناورانه در کشور رو به رشد است اما مهم‏ترین مسأله فرهنگ‌سازی است. تا دو سال پیش آشنایی جامعه با شرکت‏‌های دانش‌بنیان محدود بود اما اکنون هزار و 900 شرکت دانش‏‌بنیان در کشور وجود دارد و بیش از هفت هزار میلیارد تومان از محل فروش محصولات دانش‌بنیان درآمد حاصل می‌شود؛ همچنین توسعه این فعالیت‏ها مورد تأکید تمام مقامات کشور است. 
 
ستاری ادامه‌داد: در خصوص موارد جدید مطرح‌شده، آمادگی داریم تا در حوزه‏های ریزگردها و مشکلاتی که مردم استان با آن مواجه هستند از قبیل مشکلات ریزگرد ها مشارکت داشته باشیم که از اولویت‌های ماست؛ البته این‌گونه نیست که در این حوزه‏ها فعالیتی نبوده است بلکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پروژه‏‌های متعددی در خصوص ریزگردها دارد اما با دانشگاه‏‌های استان کمتر فعالیت داشته‌ایم. 

برچسب ها: نشست ، خبری ، دکتر سورنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار