شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
فرماندار دشت آزادگان خبر داد:
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به افزايش دو برابري زائران در سال جاري عنوان كرد: سال گذشته در مجموع حدود 500 هزار نفر از مرز شلمچه و چذابه راهي عتبات عاليات شدند كه اين آمار تا روز گذشته عبور 350 هزار نفري از مرز چذابه و 450 هزار نفري از مرز شلمچه و در مجموع سفر حدود 700 هزار نفر را به عتبات از طریق مرزهاي خوزستان نشان می دهد.



شوشان-سپیده اسکندری: فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: فقط به 2 ميليون نفر اجازه ورود به عراق داده می شود.

مجيدي پور با اعلام این مطلب افزود: هنوز آمار دقيقي از تعداد زوار در دست نيست، اما تا دو شب پيش 250 هزار نفر از مرز چذابه و 300 هزار نفر از مرز شلمچه عبور كرده اند و طبق آمار اعلام شده، تنها روز گذشته در حدود 70 هزار نفر از مرز چذابه گذشته اند.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به افزايش دو برابري زائران در سال جاري عنوان كرد: سال گذشته در مجموع حدود 500 هزار نفر از مرز شلمچه و چذابه راهي عتبات عاليات شدند كه اين آمار تا روز گذشته عبور 350 هزار نفري از مرز چذابه و 450 هزار نفري از مرز شلمچه و در مجموع سفر حدود 700 هزار نفر را به عتبات از طریق مرزهاي خوزستان نشان می دهد.

سفر هزاران نفر از اتباع خارجی از مرزهای خوزستان

فرماندار دشت آزادگان در خصوص تعداد اتباع خارجي كه از مرزهاي خوزستان عبور كردند گفت: تا كنون تعداد بسيار زيادي از اتباع خارجي از مرز خوزستان عبور كرده اند و تنها در روز گذشته 450 دانشجوي خارجي با هماهنگي دانشگاه پيام نور راهي عتبات عاليات شده اند.

وی یا اظهار بي اطلاعي از تعداد كل زائراني كه از مرزهای کشور راهي عراق شده اند تصریح کرد: آمار دقيق، متعاقبا از سوي معاونت اسياسي امنيتي استانداري و وزارت كشور اعلام خواهد شد اما آمار ارائه شده نشان مي دهد كه مرز مهران به دليل نزديكي به شهر كربلا و نزديكي به شهر محل سكونت زوار، نسبت به مرزهاي شلمچه و چذابه، از ازدحام بيشتري برخوردار بوده است.

انتقال زوار در آن سوی مرز بر دوش ايران افتاد

وي اضافه كرد: در بحث جابجايي زوار از مرز ورودي عراق، طرف ايراني به دليل كمبود وسايل نقليه با هماهنگي شهرداري اهواز و تهران ، انتقال زوار را از مرز ايران تا شهر الاماره بر عهده گرفت.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: نصب گيت هاي بازرسی در عراق، تامین برق منطقه توسط ايران، ترمیم آسفالت و حمل و نقل رايگان زوار از خدمات ارائه شده ایران تا شهر الاماره است و در مجموع می توان گفت ایران، پس از مرز و در عراق نيز حضور پر رنگ دارد.

اوج ازدحام در دو روز آینده

مجيدي پور خبر از افزايش ترافيك انساني در روزهاي آينده داد و اظهار كرد: دو روز آينده اوج ازدحام است زيرا از پس فردا ورودي هاي ما با ترافيك جمعيت روبرو مي شوند و از همين حالا هماهنگي هاي لازم با حمل و نقل و پايانه ها براي انتقال اين افراد به بستان صورت گرفته است.

او با اشاره به ترافيك انساني ايجاد شده در روز گذشته بيان كرد: ديروز در دو مرحله در مرز عراق، توقف و ترافيك شديد زوار را داشتيم لذا چند ساعتي از زائرين خواستيم در اين سوي مرز توقف داشته باشند تا اين مشكل حل شود.

تا کنون ارائه خدمات به خوبی انجام شده است

فرماندار دشت آزادگان خدمات ارائه شده به زوار را بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود: در اربعین امسال هم از لحاظ زیرساخت ها مانند راه های ارتباطی و گیت های بازرسی، و هم از نظر خدمات مواكب، حمل و نقل، پاركينگ ها و حراست همه چیز به بهترین شکل انجام شده است.

وی اضافه کرد: مواكب به صورت خودجوش شكل گرفته اند و تمام امكانات ارائه شده توسط آن ها از طرف خود مواكب بوده است؛ هر چند سازمان حج و زيارت آماده خدمت رساني در جاهايي است كه مواكب با مشكل روبرو هستند.

مجیدی پور ضمن تقدیر حرکت های خودجوش مردمی در قالب مواکب عنوان کرد: مردم در طول مسير به بهترين شكل به ارائه خدمات پذيرايی و درماني مشغول اند و هنگامی که جوانان کم سن و سال را می بینیم كه با علاقه در این جا به زوار کمک می کنند، متوجه مي شويم كه چقدر اين كار ارزشمند است.

وی با اشاره به ایجاد پارکینگ های صحرایی در بستان و تامین امنیت آن ها گفت: وسايط نقليه زائران بيش از حد انتظار بود اما با تمهيدات صورت گرفته و با درايت عوامل مسئول، اين مشكل تا كنون به خوبي كنترل شده است.

او استفاده از نیروهای نظامی و درمانی را در راستای درخواست داوطلبانه ی نهادهای مستقر در شهرستان ها عنوان کرد و گفت: امسال به دليل تعداد بسيار زياد زوار و تفاوت بسياري كه با سال گذشته داشت، طبق مصوبه ی شوراي تامين امنیت استان، از درخواست هاي داوطلبانه ي استان هاي ديگر استقبال شد و در نتيجه از يگان ويژه اصفهان و شهرهاي ديگر در کنترل مرز چذابه و شلمچه كمك گرفته شد.

44 گیت بازرسی در ایران و عراق نصب شده است

مجیدی فر با اشاره به تاسیس گیت های بازرسی در مرزهای خوزستان اظهار کرد: در مرز شلمچه و چذابه 44 گيت بازرسی ایجاد شده که در حال حاضر 32 گیت آن فعال است و در صورت نياز و وجود ازدحام، تمام اين گيت ها فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: همين تعداد گيت در عراق نصب شده است تا حركت زوار به شكلي روان صورت بگيرد.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: تمام امكانات موكبي در هر دو سوي مرز وجود دارد، و تعدادي ازمواكب ايراني با نام مواكب امام رضا با هماهنگي حج و زارت در آن سوي مرز مستقر هستند و مشغول خدمات رساني به زوار هستند.

مجیدی پور ميزان اعتبارات هزينه شده ي فرمانداري دشت آزادگان را تا این لحظه نامشخص خواند و افزود: اعتبارات فرمانداری، تنها براي زيرساخت ها مانند پايانه و جاده هزینه شده و فعالیت هاي خدماتي و درمانی به صورت داوطلبانه از سوی مواكب و هلال احمر ارائه شده است.

پیش بینی های لازم تا بازگشت زائرین در نظر گرفته شده است

وی تصریح کرد: خدمات رساني تا خود اربعين انجام مي شود و از مواكب خواسته شده تا چند روز پس از اربعين نيز براي خدمات رساني به زوار بازگشته حضور داشته باشند.

فرماندگار دشت آزادگان از تهیه و تدارک وسایل حمل و نقل در زمان بازگشت زائران خبر داد و گفت: از فردا موج ازدحام عکس می شود و به همین منظور وسايل حمل و نقل كافي برای انتقال زائرین در نظر گرفته شده و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

مجیدی پور حضور میلیونی مردم را حرکتی بی نظیر خواند و عنوان کرد: كل اين ازدحام و اهميت كار و تلاش هاي مسئولان نشان از علاقه ي همگاني ما مسلمانان به اباعبدلله دارد.

وی افزود: در حالي كه در منا با اتفاقات ناگوار متعدد روبرو می شویم، تنها در ايام اربعين سال گذشته بیش از 15 ميليون زائر در امنیت کامل از عتبات عالیات زیارت کردند و اين براي انقلاب بسيار مهم است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment دکتر جان ما تا شما را داریم می دانیم مشکلی پیش نمی آید و همه کارها و مشکلات حل خواهد شد اجرتان با امام حسین (ع)
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار