اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
دکتر مختاری
در صورت تکمیل پروژه گازرسانی، این کارخانه تا 22 بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر بابک مختاری  گفت‌وگو با خبرنگاران  به تشریح برنامه‌های برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش امسال در استان پرداخت و اظهارکرد: امسال نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، 14 تا 17 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز در سالن خرمشهر برگزار می‌شود؛ همچنین امسال برای سومین‌بار فن‌بازار نیز هم‌زمان با هفته پژوهش در محل نمایشگاه برپا می‌شود.
 
وی افزود: خوزستان از استان‌های پیشرو در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار است و  از سال 88 در راستای نزدیکی بیشتر جامعه با موضوع پژوهش و پژوهشگران، نمایشگاه دستاوردهای فناوری در مکان‌های عمومی مانند کتابخانه و موزه برگزار می‌شود؛ همچنین سه سال است این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.
 
هفته پژوهش؛ تلاشی برای مردمی‌تر کردن علم، پژوهش و فناوری
 
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان این‌که هدف اصلی از برگزاری هفته پژوهش در محیط‌های عمومی مردمی‌تر کردن علم، پژوهش و فناوری است، گفت: یکی از برنامه‌های ویژه امسال برگزاری فن‌بازار و برپایی نمایشگاه فروش کتاب‌های دست‌دوم است و طبق هماهنگی‌های انجام‌شده‌ کتاب‌های زیر چاپ سال 90 در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
 
مختاری ادامه‌داد: در راستای افزایش جذابیت نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال، تئاتر خیابانی با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری نیز در هفته پژوهش اجرا می‌شود؛ همچنین برنامه‌های ویژه‌ای برای آشنایی کودکان با علم و فناوری در نظر گرفته شده که رصد آسمان از جمله آن‌ها است.
 
وی درخصوص برنامه‌های جانبی نمایشگاه هفته پژوهش امسال، تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی به‌صورت روزانه در محل نمایشگاه برگزار می‌شود و این امر در افزایش سطح علمی نمایشگاه و فرهنگ‌سازی تأثیرگذار است.
 
برگزاری جشنواره سراسری ایده‌های برتر در استان
 
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری ایده‌های برتر در استان، عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار این جشنواره در استان با همکاری پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه شهید چمران و توسط سازمان آب و برق خوزستان برگزار می‌شود.
 
مختاری بیان کرد: امسال دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار در استان به مدت یک هفته بیشتر از زمان برگزاری نمایشگاه ملی هفته پژوهش، برپا خواهد بود؛ پارک علم و فناوری استان مسئولیت برپایی غرفه استان در نمایشگاه تهران را نیز برعهده دارد و 12 شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان در فن‌بازار ملی شرکت خواهند کرد.
 
دلیل تغییر زمان برگزاری نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش
 
وی اضافه کرد: وزارت علوم سال گذشته درخواست کرد که نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار در استان‌ها یک هفته پیش از زمان برگزاری نمایشگاه ملی برگزار شود؛ سال گذشته نتوانستیم این کار را انجام دهیم اما امسال به دلیل برگزاری نمایشگاه نفت هم‌زمان با هفته پژوهش تغییراتی در زمان برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان ایجاد شد و با توجه به فشارهای واردشده مخالفتی با این تغییر زمان نشد.
 
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: امسال 50 شرکت خصوصی و 32 دانشگاه، دستگاه و سازمان دولتی برای شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار اعلام آمادگی کردند؛ البته تا روز برگزاری نمایشگاه ممکن است تغییراتی در تعداد شرکت‌کنندگان ایجاد شود.
 
نمایشگاه امسال بدون اختتامیه
 
مختاری با بیان این‌که مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و فن‌بازار روز شنبه 14 آذر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: امسال در نمایشگاه و فن‌بازار مراسم اختتامیه برگزار نخواهد شد اما غرفه‌های برتر انتخاب خواهند شد و در هفته پژوهش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت؛ همچنین طبق هماهنگی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از نمایشگاه 9 تا 12 و 16 تا 20 خواهد بود.
 
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش؛ یک بهانه برای ارتباط با جامعه
 
وی ارتباط دانشگاه با جامعه را از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و فن‌بازار  دانست و گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت با ارتباط دانشگاه و جامعه کامل‌تر می‌شود؛ صنعت یک بخش جامعه است. برگزاری هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش یک بهانه است تا دانشگاهیان، صنایع، سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیرند و ارتباط مستقیم و گفت‌وگوی دوطرفه ایجاد شود؛ همچنین مردم از نزدیک شاهد انجام تحقیقات و استفاده از آن خواهند بود.
 
رییس پارک و علم و فناوری خوزستان ادامه‌داد: همچنین این نمایشگاه به فرهنگ‌سازی پژوهش و فناوری و نوآوری کمک می‌کند و به‌ویژه در میان دانش‌آموزان و دانشجویان انگیزه را برای انجام تحقیق ایجاد و آشنایی آن‌ها را با پژوهش افزایش می‌دهد؛ امسال جشنواره پژوهش دانش‌آموزی نیز توسط آموزش‌وپرورش استان در هفته پژوهش برگزار می‌شود.
 
هم‌زمانی نمایشگاه هفته پژوهش با نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و تعاون
 
مختاری تصریح کرد: هم‌زمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و فن‌بازار، نمایشگاه‌های توانمندی‌های صنعتی و تعاونی استان نیز برگزار می‌شود. هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و فن‌بازار  با نمایشگاه توانمندی‌های صنایع اتفاق مبارکی است که می‌تواند تمام تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در کنار هم قرار دهد.
 
وی بیان کرد: فن‌بازار نمایشگاهی است که افراد صاحب فن‌آوری و دانش‌ فنی می‌توانند توانمندی خود را در معرض نمایش و فروش قرار دهند؛ همچنین مخاطبان فن‌بازار می‌توانند شرکت‌ها و صنایع دولتی، خصوصی  و سرمایه‌گذاران باشند و می‌توانند نیازهای فنی خود را از شرکت‌های ارایه‌کننده در فن‌بازار تأمین کنند.

منبع:ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار