اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
دکتر ضیغمی: درسنامه ایدز برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اداره کل آموزش پرورش استان به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم با بیماری ایدز تدوین گردید

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به مناسبت روز جهانی ایدز، مراسم رونمائی از درسنامه ایدز و نیز کارگاه آموزشی آشنایی با ایدز از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در مدرسه حضرت فاطمه (س) واقع در کوی فدائیان اسلام اهواز برگزار گردید.
 
در کارگاه آموزشی مذکور، دانش آموزان با راه های انتقال، نشانه های بیماری، راه های درمان و محافظت ویروس ایدز آشنا شدند.
 
در پایان این کارگاه طی مراسمی با حضور دکتر ناصر ضیغمی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز بهداشت استان و همچنین مهندس مقیمی پور مسئول سلامت اداره کل آموزش پرورش خوزستان از درسنامه ایدز ویژه دانش آموزان رونمایی شد.
 
ضیغمی اظهار داشت: درسنامه ایدز برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اداره کل آموزش پرورش استان به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم با بیماری ایدز تدوین گردیده است.
 
وی ادامه داد: مقرر است این درسنامه در کلیه مدارس شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توزیع شده و مربیان بهداشت مدارس نسبت به تدریس و آموزش آن به دانش آموزان اقدام نمایند.
 
ضیغمی افزود: درسنامه ایدز با کار کارشناسی دقیق و با در نظر گرفتن همه جوانب و بر اساس نیازهای نوجوانان طراحی و تدوین شده است.
 
معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان سپس به راه اندازی سامانه سجا اشاره نمود و تصریح کرد: سامانه سجا به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طراحی و در آن مطالب آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به بیماری ایدز درج گردیده است و دانش آموزان میتوانند با مراجعه به این سایت از مطالب آموزشی آن بهره مند شوند.
 
شایان ذکر است در ادامه این مراسم نمایشگاه نقاشی در زمینه راه های انتقال ویروس ایدز برگزار گردید و به سه دانش آموز خالق آثار برتر نیز جوایزی اهدا گردید.

 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار