بحث امروز حکایت یک معضل قدیمی در انتصاب هاست. انتصاب هایی که فقط بر اثر روابط صورت می گیرد و نتیجه ای جز ضربه زدن به منافع مردم و عقب ماندگی شهرها در بر ندارد.

"> اقدام غیر قانونی مدیر پایگاه میراث فرهنگي شوشتر

اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲

بحث امروز حکایت یک معضل قدیمی در انتصاب هاست. انتصاب هایی که فقط بر اثر روابط صورت می گیرد و نتیجه ای جز ضربه زدن به منافع مردم و عقب ماندگی شهرها در بر ندارد.

قضیه مدیریت پایگاه میراث فرهنگی شوشتر است که فقط با توجه به روابط منصوب شده چون اگر مدير مربوطه حامی (آن هم در مرکز) نداشت جرأت نمی کرد در طول ماه یکی دو روز فقط در محل ماموریت خود باشد. ضمن آنکه طبق قانون تمامی روسای ادارات یک شهرستان موظف هستند عدم حضور خود را به فرماندار اطلاع دهند و برای خود جانشین تعیین کنند و این آقا در مصاحبه ای گفته که این حق من است که به این نحو کار کنم! به قرار اطلاع فرماندار شوشتر، موضوع را به استاندار خوزستان گزارش داده و دکتر حجازی اطلاع دارد که در حوزه کاری وی چنین مدیری وجود دارد که حضور (حتی نیمه فعال) هم در محل خدمت خود ندارد.

مسلماً استاندار هم موضوع را به مرکز و به سازمان مربوطه گزارش نموده، حال چرا علیرغم این گزارش ها، مدیر پایگاه میراث فرهنگي شوشتر اصلا و ابداً به قانون و شئونات توجه ندارد، معمایی شده است. حال که کار به اینجا کشیده، انتظار می رود، آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان که نسبت به شوشتر بخاطر ظرفیت های میراثی و مفاخری که از این شهرستان برخاسته و از افتخارات ملی و اسلامی ما محسوب می شوند، حساسيت دارد، با این قضیه برخورد کنند و از مرکز نشینان بخواهد که پایگاه میراث فرهنگی شوشتر را دریابند و به نوعی حریف این مدیر پروازی شوند. اصولاً میراث فرهنگی استان مسأله دار شده و معلوم نیست چرا با وجود نیروهای با سابقه و آشنا به امور میراث در استان، دنبال نیروهای غیر بومی یا برون سازمانی برای اداره و مدیریت این سازمان هستند. حتما شنیده اید که زمزمه هایی برای تغییر مدیریت میراث فرهنگی استان می شود و صحبت از یک نیروی آموزش و پرورشی دیگر برای سپردن امور مدیریت میراث استان است که کسی منکر سوابق مدیریتی این آقا نیست اما چرا باید در حق نیروهای درون سازمانی میراث ظلم شود؟ آیا آقایان اجازه می دهند یکی از نیروهای میراث یا سازمان دیگر به سمت مدیر یک دبستان یا دبیرستان منصوب شود؟ اگر چنین نیست پس راضی نشوند چنین تضییع حقی هم درباره کارکنان سازمان های دیگر اعمال شود. در شماره بعد فهرست پروژه های اجرا نشده در میراث فرهنگی شوشتر از نظرتان خواهد گذشت.

روزنامه ی نورخوزستان

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار