شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
رئیس مرکز بهداشت خوزستان: 25 درصد خدمات بهداشتی در کشور توسط داوطلبان سلامت انجام می شود که باعث ارتقا شاخص های بهداشتی در کشور شده است
دکتر شکر اله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه در همایش تجلیل از رابطین بهداشتی اظهار داشت: این همایش به منظور پاسداشت خدماتی است که رابطین سلامت در حوزه سلامت بدون هیچ چشمداشت مالی انجام میشود که این بسیار قابل تامل و قدردانی است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز ادامه داد: 25 درصد خدمات بهداشتی در کشور توسط داوطلبان سلامت انجام می شود که باعث ارتقا شاخص های بهداشتی در کشور شده است.

سلمان زاده گفت: مراقبت های اولیه سلامت بر 4 اصل پایه ریزی شده اند که عبارتند از: عدالت اجتماعی، مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی و تکنولوژی های نوین است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با گذشت 30 سال از اجرای نظام شبکه های بهداشت و با روی کار آمدن دولت جدید نقاط ضعفی که این طرح داشت خود را نشان داد و طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برای تکمیل همان طرح شبکه بهداشت بصورت نوین و ارائه خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها و سکونت گاههای غیر رسمی است.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: اگر در روستایی مادر باردار یا شخص بیماری به بهورز مراجعه نکند خود بهورز به درب منازل مراجعه میکند و اقدامات لازم را انجام میدهند ولی در حاشیه شهر مردم باید خود به مراکز درمانی مراجعه میکردند که بعد از راه انداری پایگاههای سلامت و مراکز سلامت جامعه این خدمات بصورت فعال به ساکنین این مناطق ارائه میشود.

سلمان زاده افزود: در بهترین نقطه شهر اهواز مرکز بهداشتی درمانی وجود نداشت و این نشان دهنده عدم استقرار کامل عدالت در سلامت در طی سالهای گذشته بود در همین راستا تا یک هفته دیگر مرکز بهداشت و درمان در منطقه کیانپارس اهواز راه اندازی می شود.

معاون بهداشت دانشگاهدر پایان به همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در پیشبرد برنامه ها اشاره کرد و گفت: اگر همکاری بین بخشی نباشد بسیاری از وظایف بهداشت تحت الشعاع قرار خواهد گرفت همچنین بدون مشارکت مردم بسیاری از مقوله های سلامت پیشرفت نخواهد کرد که یکی از نمونه های بارز همکاری مردم رابطین سلامت هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار