شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مقتدایی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری بلوط:
طرح‌ها که برای رفاه مردم ایجاد شود، نباید با محیط‌زیست و منابع طبیعی در تعارض باشد.
عبدالحسن مقتدایی در مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک اظهار کرد: هر جا پروژه‌ای افتتاح می‌شود، محور و هدف آن برخودداری از مردم همان منطقه است زیرا اگر مردم منطقه احساس کنند این پروژه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در زندگی آنها تأثیر دارد بهتر از آن مراقبت و نگهداری می‌کنند.

وی افزود: با سرازیر شدن جمعیتی که در کنار تفریح به دنبال هزینه کردن هم هستند، قطعاً بخشی از سهم این هزینه کردن به مردم می‌رسد. یکی از موارد مورد تأکید در این پروژه ایجاد مسیر اقتصادی برای مردم است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ولی باید روال را بر اساس مدیریت تعریف‌شده و در قالب یک پیمان مشخص طی کنیم. قطعاً استفاده از نیروهای بومی برای همه دستگاه‌ها به‌صرفه‌تر است. طرح‌های ما از هر نوعی که باشند، نباید با منافع مردم در تعارض باشند.

مقتدایی تأکید کرد: طرح‌هایی که قرار است برای رفاه مردم استان و کشور ایجاد شود، نباید با محیط‌زیست و منابع طبیعی مردم در تعارض باشد.

وی بیان کرد: اسم بلوط به این دلیل برای این پروژه انتخاب‌شده تا همه بدانند ضمن اینکه پروژه متعلق به استان است، نامی از منطقه را نیز با خود به همراه دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعامل بین مجریان طرح و مردم به‌منظور ایجاد اشتغال موقت و دائم و از طرفی تعامل با محیط‌زیست و منابع طبیعی در طول اجرای طرح نیاز است. در طول اجرای طرح باید هر تعارضی که موجود است را برطرف کنیم و مسیر قطعاً به شکل قانونی طی خواهد شد.

مقتدایی خطاب به معاون عمرانی استانداری حاضر در مراسم گفت: در این مسیر باید اصلاح هندسی و معابر سازی لازم در کنار جابه‌جایی خانه‌هایی که در مسیر پروژه قرار دارند با مشارکت مردم انجام شود و مردم باید بدانند این پروژه طرح پربرکتی برای منطقه است و در صورت همکاری لازم، تأثیر آن را در اقتصاد و زندگی به‌ویژه توسعه منطقه خود خواهند دید.

وی تصریح کرد: با باز شدن پای مسئولان در این منطقه و در تعامل با تمام بخش‌ها، می‌توانیم قطعاً یک موفقیت دیگر را در استان شاهد باشیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: اصرار دارم در نمونه‌هایی که می‌سازیم خود در ساخت آنها دخالت کنم. پروژه گردشگری مانند جزیره شادمانی و غیره در شهرهای دزفول و اهواز و به‌ویژه تالاب‌ها همه را از لحاظ نقشه، نوع مصالح و اجرا نظارت کرده و دخالت می‌کنم.

وی افزود: قرار نیست فقط پروژه‌ای اجرا و بهره‌برداری شود و بگوییم بعد از ما دیگر مهم نیست. سازه‌های ساحل سازی کارون با بهترین شکل در معماری و مصالح ساختمانی ساخته‌شده است چون اعتقاد داریم که باید با مصالح ساختمانی به کار رفته در کاخ آپادانا و تخت جمشید رقابت کند تا همیشه بماند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: یک‌فاصله معنی‌دار توسعه‌ای در استان اتفاق افتاده که باید جبران شود. جمعیت استان مستحق این هستند که حق‌وحقوق خود را درخواست کنند.

مقتدایی تصریح کرد: ثبت جهانی شوش، جزو افتخارات ملی است ولی ادامه کار، غبارروبی از چهره استعدادها و امکاناتی است که فرصت آن از استان گرفته‌شده و از مدیرکل میراث فرهنگی استان انتظار دارم، پاشنه در مسئولان میراث کشور را از جا بکنند.

وی بابیان اینکه این پروژه یک هدیه به مردم استان است، گفت: اینجا یک منطقه ملی است و مردم منطقه باید بدانند که نزدشان امانت است و باید از آن صیانت کنند.

مقتدایی عنوان کرد: استانداردهای اجرایی این پروژه را بین‌المللی در نظر گرفتیم و باید فرصتی فراهم کنیم تا مردمی که ۲۴ سال در جنگ، دوران سازندگی و بعد هم توسعه پای کشور ایستادند، روحیه نشاط خود را پیدا کنند. در این دوران ۲۴ ساله همه مردم فکر می‌کنند در یک کارگاه زندگی کرده‌اند که باید این فرهنگ را بشکنیم و این زمانی میسر می‌شود که مردم بدانند چنین امکانات و پروژه‌هایی در این مناطق وجود دارد و می‌توانند برای تفریح به آنجا بیایند.

وی بر ایجاد دو مسیر اقتصادی برای مردم در این منطقه تاکید کرد و افزود: طرح های ما از هر نوع باشد با منافع مردم نباید تعارض پیدا کند، به همین دلیل ورودی بخشی از این پروژه ها اشتغال و خروجی بخشی از آن صنایع دستی است.

مقتدایی با بیان اینکه نباید با ایجاد یک پروژه، مردم از منافع دیگر محروم کرد گفت: طرح هایی که قرار است برای رفاه اجتماعی و آسایش مردم ایجاد شود نباید با منافع مردم یعنی محیط زیست در تضاد باشد.

استاندار خوزستان بر تعامل با محیط زیست به منظور اجرای پروژه های اقتصادی تاکید کرد و افزود: تعامل بین مجریان طرح و مردم اشتغال موقت و دایم را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت طرحهای گردشگری بیان کرد: بهترین نوع مصالح در پروژه های گردشگری بکار می رود و ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی بهترین معماری در سازه های گردشگری استان اعمال می شود.

مقتدایی تمرکز بر حفظ میراث، گردشگری و صنایع دستی را از مواردی دانست که استان باید در این زمینه جایگاه اصلی خود را پیدا کند و توسعه گردشگری را یکی از اولویت های دستگاه اجرایی استان عنوان کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم این منطقه باید از این امانت ملی صیانت کنند گفت: استانداردهای ما در بخش گردشگری استانداردهای ملی است و باید حقوق تمام افراد منطقه حفظ شود و هیچگونه تعارضی نیز بر محیط زیست ایجاد نشود.

همچنین در ادامه مراسم نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به محرومیت های این منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه باغملک و ایذه محرومیت های بیشتری نسبت به سایر شهرها مشاهده می شود که کمتر به آن ها توجه شده است.

حجت الله درویش پور بیان کرد: بحث های متعددی در مورد عقب ماندگی این منطقه مطرح است که بحث چند بانده شدن جاده با جدیت در حال پیگیری است.

شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان قرار گرفته است.

از مناطق گردشگری و بکر این شهرستان می توان به شاهزاده عبدالله ، قلعه سروستان ، ابوالعباس ،رباط و مال آقا اشاره کرد.

 پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط (مال آقا – رباط) با وسعت ۱۵.۵ هکتار پیش از ظهر امروز شنبه با حضور استاندار واقع در ۳۵ کیلومتری باغملک و ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان کلنگ زنی شد.

مال آقا روستایی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک یکی از مناطق خوش آب‌وهوای خوزستان است. این روستای گردشگری در منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع‌شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد و مسیر فرح‌بخش و زیبایی را ایجاد کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار