شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
پونه پیل رام

 آنها به خیابان عادت کرده‌اند و مردم به خرید از آنها اما بعضی ها به آنها عادت ندارند !
اینروزها به وضوح مسئولان شهری با معضلی به نام "حق دستفروشی " روبرو هستند حقی که باید خیلی زودتر از اینها برای آن چاره ای اندیشیده می شد. اینکه داشتن شغل هر چند کاذب حق طبیعی هر فرد است بر کسی پوشیده نیست اما اینکه متولی این ادای دین چه کسی است سوالی ست که این روزها کسبه بازار از مسئولان می پرسند. متولی ساماندهی آشفته بازار کسب و کار اینروزها کیست ؟

آنچه بیش از هر مسئله ای نمایان می شود این مهم است که مردم با خرید از دستفروش ها به رونق و گسترش آنها کمک می کنند و در اقتصاد خانواده و سیستم دخل و خرج خانواده ها تاثیرگذار هستند و آنچه از آن مهمتر نمایان است نداشتن امنیت شغلی برای آنهاست؛ امنیتی که اگر فراهم نشود باعث افزایش  رانش طبقاتی و خشونت اجتماعی خواهد شد . 
اما وجود دستقروش ها و موانع ایجاد شده برای کاسبان را چگونه میتوان توجیه کرد و یا به عبارتی متولی تامین امنیت کاسبان کیست؟ 

در حالی که با یک جمع بندی ساده می توان پذیرفت با اسکان دستفروشان به مناطق تعیین شده از سوی متولیان شهری و جدا کردن آنها از حق قانونی اصناف و کسبه امکان ساماندهی شدن فراهم خواهد شد اما باز هم باید به انتظار نشست و دید برای افزایش روزافزون پدیده دستفروشی در مرکز شهر و رونق این معضل اجتماعی کسی تدبیری دارد یا نه ؟ 

اگر چه باید به مسولان و متولیان هم گوشزد کرد که دستفروشی پدیده ای پیچیده است و با یک نسخه ساده و یکسان نمی توان برای تمام دستفروشان شهری چاره ای اندیشید.


برچسب ها: دستفروشان ، متولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار