شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
برگزاری همایش اجلاس مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور
با حمایت دولت،تامین اعتبارات و همراهی مجلس، در طرح تحول سلامت در حوزه سلامت و بهداشت می توانیم سلامت را برای همه مردم به ارمغان بیاوریم.
شوشان - مصطفی حلالی: این اجلاس با حضور دکترناصرکلانتری قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت،دکتر ایدنی رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز، دکتر سلمان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیران دانشگاههای علوم پزشکی کشور در تالار هتل پارس اهواز برگزار شد.
دکتر ناصر کلانتری در حاشیه اجلاس دو روزه مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری اجلاس مدیران توسعه شبکه دانشگاههای علوم پزشکی کشور توجیه مدیران دانشگاهها می باشد تا زمان بازگشت به دانشگاهها و محل خدمت خود بتوانند در امرگسترش مراقبت های اولیه بهداشتی  در سطح استان و شهرستان خود عملکرد بهتری داشته باشند.

کلانتری افزود: در حوزه بهداشت، طرح تحول سلامت 8 برنامه و 10 پروژه پشتیبان داریم و مهمترین برنامه های طرح تحول سلامت گسترش کم و کیفی پزشک خانواده روستاها،عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر که در یک سال گذشته 2400 پزشک به این  طرح اضافه شده و در حال حاضر 6400 پزشک خانواده روستایی در تمام نقاط کشور  و نزدیک به 5500 زائو روستایی با علاقه و تلاش بسیار در حال خدمت رسانی به روستاییان عزیز می باشند.

وی در خصوص برنامه گسترش مراقبت ها در نواحی شهری گفت:به ازای هر2500 نفر جمعیت یک پزشک وجود دارد و بر این اساس دو تا چهار پایگاه بهداشتی که مراقبت های بهداشتی در آن ارائه می شود یک مرکز سلامت جامعه شامل پزشک، دندانپزشک و دو نفر کارشناس تغذیه و روانشناس وجود دارد و تمام کارهای انجام شده زمینه ساز طرح پزشک خانوار شهری خواهد بود.
کلانتری گفت: در حال حاضر 1500 پایگاه سلامت و حدود 400 مرکز سلامت جامعه در شهرها طی یک سال گذشته ایجاد شده و پوشش خدمات سلامت در نقاط شهری یکی از دستاوردهای بزرگ دوسال اخیر برنامه های طرح تحول در حوزه سلامت و حوزه بهداشت است.

وی افزود: به احتمال فراوان اوایل سال 1395 به شرط حمایت دولت،تامین اعتبارات و همراهی مجلس، طرح تحول سلامت در حوزه سلامت و بهداشت بتوانیم مراقبت های سلامت را برای همه مردم شهرهای کشور به ارمغان بیاوریم.
کلانتری تصریح کرد: بسته خدمتی در دو برنامه اساسی طرح تحول در حوزه بهداشت توجه و تاکید فراوان به بیماری های غیر واگیر و مزمن دارد و به همین دلیل کارشناس تغذیه و روانشناس در مراکز سلامت جامعه مستقر شده است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، سلامت در سه اولویت نخست دولت قرار گرفته و حرکت های جرقه ای در هیچ جای جهان ماندگار نیست و در صورت استقرار و ارائه خدمات به صورت افقی، ماندگاری بیشتری دارد.
اجلاس دوروزه مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور 17 و 18 آذر ماه در هتل پارس اهواز در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار